Rekordszámú kiállító mutatkozik be a dubaji élelmiszeripari szakkiállítás magyar standján

Gyula 2021   alulnézet ÉLELMISZER ÉPÜLET FOTÓ FOTÓ ÁLTALÁNOS hungarikum húsáru kolbász NÉZET TÁRGY üzem
Gyula, 2016. május 31. Szeletelésre váró, hungarikumnak számító gyulai kolbászok lógnak a Gyulahús Kft. üzemében Gyulán 2016. május 31-én. A Nemzetközi Íz és Minőség Intézettől (iTQi) két aranycsillagot jelentő figyelemreméltó megnevezésre nyert jogosultságot a cég gyulai szalámi terméke. MTI Fotó: Rosta Tibor
Vágólapra másolva!
A világ egyik legnagyobb élelmiszeripari szakkiállítását, a Gulfoodot idén 27. alkalommal rendezik február 13-17. között a Dubai Word Trade Centerben. A magyar közösségi standon idén az eddigi legtöbb, 21 élelemiszeripari vállalkozás mutatkozik be a nemzetközi szakmai közönségnek az Agrármarketing Centrum (AMC) szervezésében - közölte az AMC kedden az MTI-vel.
Vágólapra másolva!

A Gulfood a világ három vezető élelmiszer-szakkiállítása közé tartozik, lefedi nemcsak az Arab-öböl térségének hat országát (GCC), hanem az Afrikától Indiáig tartó MENA (Middle East and North Africa) régiót is. A kiállítók nyolc tematikus szektorban kapnak helyet: tejtermékek, italok, zsírok és olajok, egészséges wellness és mentes termékek, gabonafélék és hüvelyesek, hús és baromfi, ígéretes márkák és a világ élelmiszerei.

Szeletelésre váró, hungarikumnak számító gyulai kolbászok lógnak egy hazai húsüzemben Forrás: MTI/Rosta Tibor

Az AMC szerevezésében az utóbbi évtizedben minden alkalommal jelentős számú hazai élelmiszeripari vállalkozásnak volt lehetősége megmutatni termékeit.

A mostani szakkiállításon a magyar közösségi standon, a Trade Center Arena pavilonban a 21 hazai cég felvonultatja a magyar élelmiszeripari termékek legjavát, mézet, marhahúst, feldolgozott vízi szárnyasokat, tejtermékeket, fagyasztott zöldségeket és gyümölcsöket, hidegen sajtolt olajokat, snackeket, bio- és diétás termékeket, gyógyteákat, galambhúsból készült ételeket.


Közölték, hogy a kiállításon külön standrészen várja a látogatókat az AMC által 2021-ben elindított Hungarian Food Business Program (HFBP), amely a magyar élelmiszeripari cégek külpiaci tevékenységének élénkítését hivatott elősegíteni.

A HFBP "zászlóshajója" a Hungarian Food Business Catalogue valós idejű szoftver, amely a kiállításon is támogatja a magyar termékek iránt érdeklődő beszerzők, disztribútorok regisztrációját.

A programhoz októberi indulása óta már több mint száz hazai élelmiszertermelő vállalkozás csatlakozott, közel ezer, egységes arculatban megjelentetett termékkel. A rendszer egyedisége, hogy a külföldi beszerzők egy platformon, ingyenesen tájékozódhatnak az exportra szánt magyar termékekről, illetve azonnal közvetlen kapcsolatba is léphetnek a gyártókkal a belső levelezési rendszeren keresztül - írták.