Kevesebb ruhát vásárolnak most a fogyasztók, de nagyon vágynak az élményekre

divat trend vásárlás pláza fiatal nő
Vágólapra másolva!
Az áremelkedés miatt a fogyasztók többségének változtatnia kell a vásárlási szokásain - derül ki az EY 18.000 fő körében végzett nemzetközi felméréséből. Egyre többen spórolnak és váltanak olcsóbb termékekre, miközben vágynak a világjárvány alatt kihagyott élményekre, derül ki az EY közleményéből.
Vágólapra másolva!

A termékek és a szolgáltatások árának emelkedése az alacsonyabb jövedelműeket érinti a leginkább hátrányosan (62 százalék), de a közepes (48 százalék) és a magasabb keresetűek (42 százalék) is megérzik a megnövekedett terheket – az EY globális kutatásának eredményei alapján. Emiatt

a vevők visszafogják a fogyasztásukat, olcsóbb árucikkekre váltanak,

és kevesebbet vásárolnak a nem létfontosságú készítményekből.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

A válaszadók leginkább a ruházati cikkekre (38 százalék), a szépségápolási és kozmetikai szerekre (35 százalék), valamint alkoholra (30 százalék) költenek kevesebbet. Sokan azonban már a friss (20 százalék) és a csomagolt élelmiszerek (19 százalék) esetében is inkább az olcsóbbat választják. Az emelkedő megélhetési költségek miatt a megkérdezettek közel kétharmada (60 százalék) kezdene el megtakarítani (60 százalék) a közeljövőben, míg tízből négy ember (39 százalék) már most is igyekszik félre tenni.

"Az emelkedő infláció miatt az emberek világszerte, és Magyarországon is egyre jobban vigyáznak a pénzükre.

Aki időben és jól reagál akár növelheti is az eladásait, a tétlenül árat emelő cégek azonban könnyen szemben találhatják magukat a kereslet drasztikus csökkenésével"– mondta el László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.

A vállalat felmérése szerint a fogyasztók minden eddiginél jobban vágynak az élményekre. Szeretnék bepótolni a világjárvány során elmaradt programokat, éselmenekülni a nehézségek elől. A válaszadók közel fele (45 százalék) még inkább a pillanatnak szeretne élni. Ennek következtében a vásárlók 42 százaléka tervezi, hogy többet költ élményekre, ugyanakkor tízből négyen ezeket az otthonuk biztonságában szeretnék megélni.