Kisebb lesz a gumimaci

Haribo gumicukor gumimaci
100 millió darab készül naponta
Vágólapra másolva!
A Világgazdaság számolt be róla, hogy a világhírű édesség felfedezése után pont száz évvel a gyártó Haribo kevesebbet tesz a korábbinál a gumicukorból a klasszikus Goldbären zacskóba. Az ifjabb és öregebb németek is csóválják a fejüket, ahogy a drágulás újabb hullámai a legtrükkösebb formákban érkeznek.
Vágólapra másolva!

A Goldbären zacskójába a jövőben az eddigi 200 gramm helyett csak 175 grammot tesznek a színes finomságból, az ár azonban 0,99 euró (388 forint) marad, ami azt jelenti, hogy a német gumimacifogyasztó mintegy 12,5 százalékos drágulással szembesül, pont száz évvel azután, hogy feltalálták a világhírnévre szert tett színes édességet.

A Haribo medvécskékből egy év alatt annyi készül, hogy egymás mellé ültetve őket tízszer körbeérnék a Földet Forrás: Haribo

Támad a német zsugorinfláció

A németek már most is akkora inflációval szembesülnek, amilyenre az ötven évnél fiatalabbak nem nagyon emlékeznek: júliusban 7,5 százalékos éves drágulási rátát mértek. A medvefogyatkozás arra emlékezteti őket, hogy nem elég az infláció, most még a trükkös formája is megérkezik: a zsugorfláció. Ez arra vonatkozik, amikor egy termék térfogata vagy mérete csökken, de az ára változatlan marad..

Tény, hogy a koronavírus-járvány és az ukrajnai háború miatt az élelmiszeripari cégek költségei soha nem látott ütemben szöktek fel, és ez arra ösztönzi őket, hogy vagy drágítással, vagy az egységnyi eladott termék mennyiségének a zsugorításával ellensúlyozzák a költségeket. Mivel ez némi felkészülést igényel, a java még csak most jön.

- mondta el Armin Valetet, a Hamburgi Fogyasztói Tanácsadó Központ élelmiszerszakértője.

A Haribo gumicukorból kb. 100 millió darab készül naponta Forrás: Shutterstock

A Haribo szóvivője azzal indokolta a medveritkítást a Handelsblattnak, hogy a cég az év eleje óta szembesül a kiváló minőségű alapanyagok, a fóliák, a kartonpapír, az energia és a logisztika árainak rendkívüli mértékű, kétszámjegyű megugrásával, és drágítás nélkül már nem lenne képes a terméket a régi minőségben és áron kínálni.

Az egyre árérzékenyebb fogyasztói környezetben a zsugorítás mind csábítóbb módszer, hiszen ezzel megőrizhetők bizonyos pszichológiai jelentőségű árküszöbök.

A zsugorítás egyre több területre behatol, aKleenex Ultra Soft kozmetikai papírzsebkendők kockadobozába például a korábbi 56 helyett csak 48 zsebkendő kerül, az ára azonban nem csökkent. Ráadásul akadnak olyan gyártók is, akik egyszerre zsugorítanak és emelnek árat.