Csengőd megállóhelyen egy 100 méteres szakasz kivételével befejezik a pályaépítést. Az aluljáró egyik fele elkészült, másik oldala 2023 áprilisára lesz átjárható. A Magyar Építők összefoglalója szerint az állomás végponti részén található útátjárót átépítették, és a felsővezetéket elbontották, továbbá december végéig a kábelalépítmény is elkészül.
A csengődi forgalmi kitérő pályaépítése két vágányon megtörtént. A felsővezetéktartó oszlopokat az egyik oldalon már telepítették, a keresztező kerethidak (átereszek) megépültek, és év végéig itt is elkészül a kábelalépítmény.
Galériánkban a Magyar Építők felvételeinek felhasználásával bemutatjuk a vasútvonat fejlesztésének jelenlegi állását:
Látványos haladás történt Kiskőrös állomáson is, ahol az összes kitérőt beépítették, átépítették az útátjárókat, a felsővezetéktartó oszlopok háromnegyede már áll, továbbá a rendelkezésre álló munkaterületen a pályaépítés 90 százalékos készültségen van.
A keresztező kerethidak elkészültek, a kábelalépítményi munkálatok nagy része még hátravan.
A Kiskunhalas−Balotaszállás szakaszon az új vágány elkészült, a felsővezetéktartó oszlopokat ezen az oldalon már telepítették és a kábelépítmény is ezen az oldalon készen van. Az idei évben sor kerül a régi vágány bontására.
Balotaszállás és Kisszállás között az új vágány, a felsővezetéktartó oszlopok felállítása, a kábelépítmény és a keresztező kerethidak elkészültek. Az útátjárók itt is ideiglenes állapotban vannak még, és a régi vágány bontására is sor került.
A Kisszálláson található 1,5 kilométeres zöldmezős területen elkészült a két új vágány, a kábelépítmény keresztezések és a keresztező kerethidak. Kelebia állomási területén a vágánybontás 90 százalékos, a második líra vágányok földmunkája is elkészült, a peronaluljáró építése zajlik.