Hatalmas összegek áramlanak a női futballba

amerikai női labdarúgó-válogatott, világbajnokság, győzelem, 2019
United States' forward Alex Morgan (L) and Netherlands' defender Stefanie van der Gragt vie for the ball during the France 2019 Women’s World Cup football final match between USA and the Netherlands, on July 7, 2019, at the Lyon Stadium in Lyon, central-eastern France. (Photo by FRANCK FIFE / AFP)
Vágólapra másolva!
Hatalmas hirdetési és szponzorációs növekedési potenciál rejlik a női labdarúgásban. A most folyó világbajnokság bővelkedik az izgalmakban és meglepetésekben, a korábbi kétszeres győztes Egyesült Államok favoritként hamar elvérzett, emiatt menet közben a hirdetési stratégiákat át kellett gondolni, és a támogatók kampányai éles kanyart vettek.
Vágólapra másolva!

A 2023-as női labdarúgó-világbajnokságot Ausztrália és Új-Zéland rendezi július 20. és augusztus 20. között. Ez a 9. női vb, amelyben első alkalommal már 32 nemzet válogatottja méri össze tudását. Az egyik legnépszerűbb önálló női sporteseményen a FIFA kétmilliárdos nézettségre számít.

A szponzorok és hirdetők közt van a gyártó Adidas és Nike, valamint a sportszer-kiskereskedő Dick's Sporting Goods és a Fanatics. Az eseményre több tucat mezt, pólót, pulóvert és cipőt gyártottak.

Az idei női labdarúgó-világbajnokság eddig több váratlan eredményt hozott, amelyekhez a hirdetőknek gyorsan kellett alkalmazkodniuk. Az, hogy a toronymagas favorit Egyesült Államok viszonylag korán kiesett, nemcsak a sportágat, hanem az olyan nagy cégek, mint az Adidas és a Nike marketingstratégiáját is átírta. A fogyasztók ugyanis gyorsan új kedvencet választanak maguknak, és az új favoritok termékeire váltanak.

A GlobalData adatai szerint

a húsz legtöbbet költő vállalat legalább 308 millió dollárt ad szponzorációra az idei női futball-világbajnoksággal összefüggésben.

A marketingkampányok legfőbb tematikája a nők szerepvállalásának ösztönzése.

Idő előtt kiesett a versengésből az Egyesült Államok csapata, emiatt a szponzoroknak át kellett gondolniuk a hirdetési stratégiájukat Forrás: AFP/Franck Fife

A Centric Pricing és a Refinitiv adatai szerint az Egyesült Államok, Anglia és más országok válogatottjait támogató Nike esetében összességében a női csapattermékek mindössze 8 százaléka fogyott el a verseny kezdete óta, ez 2019-ben 13 százalék volt.

A rivális Adidasnál, amely az elődöntőbe jutott és összesorsolt svéd és a spanyol csapatokat is szponzorálja, a tornára gyártott termékek 21 százaléka fogyott el eddig, szemben a 2019-es 8 százalékkal - írja a Világgazdaság.

Az Adidas a világbajnokságon részt vevő 32 válogatott közül tízet támogat. A Fanatics sportszerkereskedő több mint 475 amerikai női csapatterméket árul idén, jócskán meghaladva a 2019-es 175-öt. A torna kezdete előtti hónapban a női futballtermékek eladása az online árusító oldalán több mint 80 százalékkal haladta meg a négy évvel ezelőtti világbajnokság idején mértet.

További részleteket ide kattintva olvashat.