A 2023-as női labdarúgó-világbajnokságot Ausztrália és Új-Zéland rendezi július 20. és augusztus 20. között. Ez a 9. női vb, amelyben első alkalommal már 32 nemzet válogatottja méri össze tudását. Az egyik legnépszerűbb önálló női sporteseményen a FIFA kétmilliárdos nézettségre számít.
A szponzorok és hirdetők közt van a gyártó Adidas és Nike, valamint a sportszer-kiskereskedő Dick's Sporting Goods és a Fanatics. Az eseményre több tucat mezt, pólót, pulóvert és cipőt gyártottak.
Az idei női labdarúgó-világbajnokság eddig több váratlan eredményt hozott, amelyekhez a hirdetőknek gyorsan kellett alkalmazkodniuk. Az, hogy a toronymagas favorit Egyesült Államok viszonylag korán kiesett, nemcsak a sportágat, hanem az olyan nagy cégek, mint az Adidas és a Nike marketingstratégiáját is átírta. A fogyasztók ugyanis gyorsan új kedvencet választanak maguknak, és az új favoritok termékeire váltanak.
A GlobalData adatai szerint
a húsz legtöbbet költő vállalat legalább 308 millió dollárt ad szponzorációra az idei női futball-világbajnoksággal összefüggésben.
A marketingkampányok legfőbb tematikája a nők szerepvállalásának ösztönzése.
A Centric Pricing és a Refinitiv adatai szerint az Egyesült Államok, Anglia és más országok válogatottjait támogató Nike esetében összességében a női csapattermékek mindössze 8 százaléka fogyott el a verseny kezdete óta, ez 2019-ben 13 százalék volt.
A rivális Adidasnál, amely az elődöntőbe jutott és összesorsolt svéd és a spanyol csapatokat is szponzorálja, a tornára gyártott termékek 21 százaléka fogyott el eddig, szemben a 2019-es 8 százalékkal - írja a Világgazdaság.
Az Adidas a világbajnokságon részt vevő 32 válogatott közül tízet támogat. A Fanatics sportszerkereskedő több mint 475 amerikai női csapatterméket árul idén, jócskán meghaladva a 2019-es 175-öt. A torna kezdete előtti hónapban a női futballtermékek eladása az online árusító oldalán több mint 80 százalékkal haladta meg a négy évvel ezelőtti világbajnokság idején mértet.
További részleteket ide kattintva olvashat.