Az üzletről a Yahoo-n lehet olvasni. Eszerint a töltési technológiát, lényegében a gyorstöltő-állománsok hardverét a Tesla fogja szállítani a BP-nek, de azok a BP saját márkájának arculatával, Pulse néven jelennek majd meg az állomásokon.
A Tesla gyorstöltőit szerte az Egyesült Államokban telepítik a BP állomásaira. Ez az első alkalom, hogy a Tesla megoldását elektromos járművek töltésére szolgáló, független hálózat kialakítására használják.
A hírt közlő portálókon számos hozzászóló oszotta meg véleményét azzal kapcsolatban, hogy az elektromos autók egyik meghatározó gyártója nagy olajipari céggel kötött megállapodást. A hozzászólók többségének véleménye szerint
csak idő kérdése volt, hogy a nagy olajvállalatokhoz tartozó töltőállomásokon megjelenjenek az elektromos töltők.
Ez ugyanis az olajcégek részéről üzletileg érthető, racionális döntésnek minősül, hiszen a vállalatok egyre nagyobb érdekeltségekkel rendelkeznek az elektromobilitási iparágban.
A Cox Automotive Reuters által szemlézett jelentése szerint az Egyesült Államokban a harmadik negyedév igen jó eredményeket hozott az elektromos járművek piacán: az eleadások közel 50 százalékkal voltak magasabbak, mint az előző év azonos időszakában.
Az összes autóértékesítés 7,9 százalékát az elektromos meghajtásúak tették ki ebben a periódusban, ami rekordot jelent.
A Tesla továbbra is őrzi meghatározó pozícióját a piacon: bár az év első negyedévében 62 százalékát uralták annak, most pedig csak az eladások 50 százaléka volt hozzájuk köthető, addig júliustól szeptemberig így is 300 ezer járművet értékesítettek.
A BP célja, hogy 2030-ra globálisan 100 ezer elektromos töltőállomással rendelkezzen.