Fizethetnek a bankok, ha a nevükkel csalnak ki pénzt az emberektől

adathalászat sms
Az országot ellepték az SMS-ek. Csomagküldő szolgálat még sosem volt ilyen túlbuzgó, vagy csak sokat rendeltünk a karantén alatt? Mint kiderült, egészen más áll a háttérben. Itt az idő lerántani a leplet az adathalászatról!
Vágólapra másolva!
Segíthet az online banki csalások visszaszorításában az új Európai Uniós szabályozás, amely nagyobb felelősségget ad a bankoknak, így fizethetnek a pénzintézetek, ha a nevükben csapják be az embereket.
Vágólapra másolva!

Az online pénzügyi csalások visszaszorítására EU-s rendelet készül.

Egy most készülő tervezet szerint fő szabályként a banknak kell majd állnia a kárt, ha a nevében követik el a csalást

– írja az enpenzem.hu nyomán a Blikk.

Az uniós szintű előírások megmondják majd, miket kell tartalmazniuk a csalásmegelőző rendszereknek. Számlaszám-egyezőségi vizsgálatot is előírnak majd. A 24 órás visszatérítési szabály szerint amennyiben nem öncsalás történt, vissza kell adni a pénzt az átvert ügyfélnek.

Az online pénzügyi csalások egy részének elhárítására uniós rendelet készül Fotó / 123RF

Ha pedig a bank nevében történik a csalás – tehát a bank nevében hívták fel az ügyfelet – , akkor is vissza kell adni a kicsalt pénzt az ügyfélnek, hacsak nem öncsalás történt. Az első esetben mindenképp visszajár majd a pénz. Ezek egyelőre tervezetek, még nem előírások, de jól látható, hogy a szabályozó abba az irányba megy, hogy elsősorban a pénzügyi szolgáltatók viseljék a kárt.

A bankok jelenlegi álláspontja szerint, ha mi adjuk meg az adatainkat, az már a mi hibánk, bár a monitorozással igyekeznek elejét venni a csalásnak. Az MNB szeptemberben a pénzintézetek számára olyan ajánlást tett közzé a banki csalásokkal kapcsolatban, amiből kiderül, hogy nem terhelhetnek automatikusan minden kárt az ügyfelekre. Minden egyes esetet külön kell megvizsgálniuk, és jelentős lépéseket kell tenniük a biztonság érdekében.