Hosszú és izgatott várakozás előzte meg a Primark első magyarországi üzletének megnyitását, és május 28-án már a nyitvatartási idő előtt kígyózó sorokban álltak a vásárlók. A Primark hazai fogadtatása nem mindennapi, de vajon mit érdemes tudni az üzletláncról és a nyitásról? Mutatjuk a legfontosabb tudnivalókat!
A budapesti üzletnyitás több mint 8 millió eurós beruházásból valósult meg, és több mint 180 munkahelyet teremtett a régióban.
A Primark budapesti boltja jelentős mérföldkő a globális terjeszkedésben, mivel Magyarország a vállalat 17. piaca világszerte, és a 6. a közép- és kelet-európai régióban.
A több mint 3100 négyzetméter területű Primark üzlet a legújabb divattrendeknek megfelelő darabokat és mindennapi használati cikkeket kínál.
A ruhák 55 százaléka újrahasznosított vagy fenntartható forrásból származó anyagok felhasználásával készül, és a márka vállalta, hogy 2030-ra ezt az arányt 100 százalékra emelik - írja a Mindmegette.
Az áruház széles termékkínálatot nyújt a női, férfi és gyermekruházat, valamint a szépségápolás, az életmód és a háztartási cikkek terén. A nyár közeledtével csinos fürdőruhákat, strandruhákat is találunk az üzletben, egyedi és divatos színösszeállításokban, a próbababákon inspiráló outfitekkel.
Mindezt alacsony árakon, amelyekre néhány példa: férfi strandpapucs már 560 forintért kapható, a legolcsóbb kislány fürdőruha 1300 forintba kerül, a legdrágább női napszemüvegért pedig 1900 forintot kérnek el.
Maciej Podwojski, A Primark közép- és kelet-európai vezetője a nyitóünnepségen így nyilatkozott:
A Primark ötéves közép- és kelet-európai fennállását ünnepeljük, és a ljubljanai üzletünk 2019. júniusi megnyitását követően nagy örömünkre szolgál, hogy immár hat piacon, 13 üzlettel és jelentős növekedési potenciállal működünk a régióban.
Ragnar Almqvist, Írország magyarországi, koszovói és montenegrói nagykövete hozzátette:
„A Primark világszerte ismert termékeik minőségéről és kivételes értékeiről. Számomra azonban, akárcsak a nagymamám számára, a Primark legnagyobb erősségei az értékei. A barátságos fogadtatás. Az embereik professzionalizmusa. Ezek olyan értékek, amelyeket az írek és a magyarok egyaránt osztanak.”
A budapesti nyitás mellett a Primark folytatja ambiciózus terjeszkedési terveit a közép- és kelet-európai régióban, és még ebben az évben üzleteket nyit Temesváron, a lengyelországi Bydgoszczban, valamint megnyitják második üzletüket Prágában.