A hetekben új autópálya-szakaszokat adhatnak át Magyarországon

autópálya, lerobban, leállósáv
Vágólapra másolva!
Országszerte folyamatosan zajlanak a gyorsforgalmiút-fejlesztések, jelenleg is mintegy 123 kilométeren. Ezek zöme a következő években fejeződik be, azonban idén is lehet számítani átadásokra: már az év elején megnyílhat a forgalom számára az M6-os autópálya utolsó és az M44-es autóút utolsó előtti szakasza.
Vágólapra másolva!

Várhatóan már a következő hetekben használatba vehetik az autósok

az M6-os autópálya utolsó, még hiányzó 20 kilométeres szakaszát, továbbá az M44-est Szentkirály és Lakitelek között, itt már decemberben, három hónappal a határidő előtt megtörtént a műszaki átadás.

Az év második felére marad az M85-ös autóút Sopron és az országhatár között, emellett két gyorsforgalmi út, az M85-ös és az M6-os is eléri a határt.

Épül az M4-es autóút Törökszentmiklós és Kisújszállás között

Eddig már 118 kilométer elkészült a korábban halálútként is emlegetett 4-es főút továbbfejlesztésével létrejövő M4-esből, amelyen jelenleg 34,29 kilométeren zajlanak munkálatok. A Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti szakasz kivitelezése 2023 júniusa óta tart. A 133,9 milliárdból megvalósuló projekt 2026 közepén fejeződhet be. Ezután a Kisújszállás Berettyóújfaluig tartó 60 kilométeres szakasz következhet.

Gyorsforgalmi kapcsolat Nyíregyháza és Szatmárnémeti között az M49-essel

Az M49-es autót összesen 45 kilométeres távon teremt új közlekedési kapcsolatot Nyíregyháza és a román határ, illetve Szatmárnémeti között, itt 2023 elején indultak el a munkálatok. A beruházás két részletben zajlik, a nagyobb 28,15 kilométeres Ököritófülpösig tartó szakaszon jelenleg is tart a kivitelezés, ami 2026 őszén fejeződhet be.

Magyarországon tovább folytatódnak az autópálya beruházások Forrás: Autós Nagykoalíció

Jövőre válik teljessé Békéscsaba és az M5-ös autópálya kapcsolata

A Világgazdaság összefoglalója szerint az M44-es autóút két szakaszán is folyamatban vannak a kivitelezési munkálatok. A kisebb, Szentkirály és Lakitelek közötti 4,6 kilométeres szakasz műszaki átadása már megtörtént 2023 decemberében, a következő hetekben az autósok is igénybe vehetik. A hosszabb, Kecskemét (5-ös főút) és Szentkirály közötti 32,2 kilométeres szakasz kivitelezése 2022 nyarán indult el, és ha sikerül tartani a határidőket, akkor 2025 elejére teljessé válhat Békéscsaba gyorsforgalmi bekötése az országos hálózatba.

Már több autópályánk van, mint az osztrákoknak

A 2019 és 2021 közötti három évben összesen 430 kilométerrel bővült a hálózat. Többek között olyan régóta várt beruházások valósultak meg, mint az M44-es, M30-as, M25-ös vagy az M4-es, és ezáltal a megyei jogú városok többsége már rendelkezik gyorsforgalmi kapcsolattal. Mindez azt eredményezte, hogy az Eurostat legutóbbi, 2021-es adatai szerint Magyarországon már hosszabb a gyorsforgalmi hálózat (1850 kilométer), mint a jóval fejlettebb Ausztriában, ahol 1749 kilométer autópálya szolgálja az autósok kényelmét.

Az M85-ös idén elérheti az országhatárt

Évek óta tart az M85-ös autóút Sopron és országhatár közötti 3,95 kilométeres szakaszának megépítése. Mivel a szakaszon egy 780 méter hosszú alagút is épül, ami lassítja a munkálatokat. A beruházás átadása idén ősszel várható.

Befejeződik az M6-os építése

Az M6-os autópálya Bóly és Ivándárda közötti szakaszának esetében a munkák befejezési határideje 2024. január, ám egyelőre várat magára a horvát csatlakozás kiépítése, bár időközben ott is elkezdődtek a munkálatok a hiányzó 4,5 kilométeren. Ha az is elkészül, akkor 2025-re Budapesttől egészen a bosnyák határig végig autópályán lehet közlekedni.

További részleteket ide kattintva ovashat a témában.