Pénzügyi döntés előtt áll? Díjmentes szakértői segítséget bármikor igényelhet!

Vágólapra másolva!
Kérdések és válaszok a Pénzügyi Navigátor Tanácsadói Irodahálózatról Mindennapjaink során számos olyan döntést szükséges meghoznunk, amelyek közvetlenül érintik pénzügyeinket. Legyen szó hitelről, biztosításról vagy befektetésekről, a számunkra legjobb konstrukció kiválasztása során megannyi kérdés merülhet fel bennünk. Fizetési megoldások, esetleges pénzügyi panaszok vagy törlesztési nehézségek? Szakértői segítség díjmentesen elérhető országszerte. Ha eddig még nem hallott a Pénzügyi Navigátor Tanácsadói Irodahálózatról, mutatjuk a részleteket.
Vágólapra másolva!
Forrás: MNB

Mi az a Pénzügyi Navigátor Tanácsadói Irodahálózat?

A Pénzügyi Navigátor Tanácsadói Irodahálózatot (PNTI) a Magyar Nemzeti Bank (MNB) azzal a céllal hozta létre, hogy a fővárostól távolabb élőknek is legyen hová fordulniuk pénzügyi tanácsért, számukra is legyen lehetőség ügyintézésre, vagy szakértőktől kaphassanak tájékoztatást, akkor is, ha nem áll módjukban személyesen felkeresni az MNB ügyfélszolgálatát Budapesten.

Hol működnek a Tanácsadói Irodák?

A PNTI-nek valamennyi megyeszékhelyen működik irodája, ezen túlmenően a szakértők rendszeresen tartanak kihelyezett tanácsadásokat más településeken is. A budapesti és Pest megyei érdeklődők az MNB Központi Ügyfélszolgálatához fordulhatnak.

Milyen esetekben fordulhatok a PNTI szakértőihez?

A PNTI szakértőihez a háztartási pénzügyek szinte bármely területét érintő kérdéssel fordulhatunk. Hasznos információkkal szolgálnak hitelfelvételt megelőzően, például személyi kölcsön, gyorskölcsön vagy jelzáloghitel igénylésével kapcsolatban, és tájékoztatást adnak a CSOK feltételeiről is. Biztosítások megkötésekor ismertetik a legfontosabb szempontokat, legyen szó akár lakásbiztosításról, életbiztosításról, gépjármű-biztosításról, vagy utasbiztosításról. Sőt, befektetésekkel kapcsolatban is független, személyre szabott tanáccsal szolgálnak.

Segítenek hivatalos okmányokat, kérelmeket – például méltányossági kérelmet vagy fogyasztóvédelmi panaszt – megfogalmazni és benyújtani is, a pénzügyi panaszokkal hozzájuk fordulókat pedig a megfelelő fórumokhoz irányítják. Fizetési nehézség esetén az ügyféllel együtt igyekeznek megoldást találni a tartozás rendezésére, az anyagi terhek csökkentésére.

Szükséges fizetnem a szolgáltatásokért?

A szolgáltatás teljes egészében díjmentes. A Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat munkáját szakmailag és anyagilag is a Magyar Nemzeti Bank támogatja.

Megbízhatok-e a tanácsokban?

A PNTI üzemeltetését a pénzügyi intézményektől és szolgáltatóktól független civil partnerek végzik. A pénzügyi tanácsadók tudását és felkészültségét oktatások és továbbképzések garantálják, amiről rendszeres vizsgákon kell számot adniuk. A szakemberek széles körű tapasztalattal rendelkeznek a pénzügyi fogyasztóvédelmi ügyek, vagy akár a fizetési nehézséggel küzdő ügyfelek problémáinak kezelése terén is. A PNTI munkatársai telefonon, online, személyesen és írásban, várják a megkereséseket.

Van kötelezettségem arra vonatkozóan, hogy melyik bankkal szerződjek?

Nincs, mivel független szakértők segítik a pénzügyi kérdések megválaszolását, a szolgáltatás az igénylők számára semmiféle szerződési kötelezettséget nem jelent.

További információk a PNTI működéséről a Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Navigátor oldalán olvashatóak: Tanácsadó irodák (mnb.hu) Budapesten az MNB Ügyfélszolgálat munkatársai – a személyes ügyintézés mellett – e-mailben ([email protected]), illetve a belföldről ingyenesen hívható +36-80-203-776-os telefonszámon várják a megkereséseket. Az ügyfélfogadási rend és az Ügyfélszolgálat megközelítésére vonatkozó információk szintén elérhetők az MNB honlapján.

A tudatos döntések támogatásáért, az oldalon keresztül szintén elérhetőek a jegybank Pénzügyi Navigátor Füzetek, - Filmek, kalkulátorok, valamint a Pénzügyi Navigátor Mobilapplikációval kapcsolatos információk.

Tekintse meg a Pénzügyi Navigátor Irodahálózatról készült videós összefoglalót is: