Egy irodaház és két új Duna-híd tervei

Vágólapra másolva!
Angyalföld után Újbudán terjeszkedik az iroda- és lakóprojektek fejlesztésével foglalkozó GRT Csoport. Budapest egykori ipari területén egy nagy zöldfelületekkel rendelkező irodaparkot alakítanak ki.
Vágólapra másolva!

Tilki Róbert, a GVA Hungary igazgatója csütörtökön sajtótájékoztatón mutatta be az Office Garden nevű, négyhektáros alapterületű irodapiaci beruházást, amelynek értéke megközelíti a 30-40 milliárd forintot. A vállalkozás összesen 75 ezer négyzetméter alapterületű, úgynevezett A+ kategóriás irodaházakat épít. Az első bérirodaház várhatóan 2007 nyarán nyitja meg kapuit, hasznos területe meghaladja a 15 ezer négyzetmétert.

A hétemeletes irodaházak az egykori Kábel Művek területén, a Szerémi út és a Hengermalom út sarkán fognak állni. Az épületek alá háromszintes pincegarázsok, illetve igény szerinti raktárhelyiségek kerülnek. A tervezés fontos szempontja volt a jó oszthatóság, az energiatakarékosság, a környezettudatosság és a környezeti harmónia.

Ez utóbbit szem előtt tartva tervezték meg az irodapark zöld tereit, tetőteraszait és kertjeit, valamint gondolták át a térség jövőbeli fejlesztési igényeit, így a várható közlekedési lehetőségekhez való kapcsolódásokat is.

Torma Ignác, az Office Garden beruházója és építtetője kérdésre elmondta, a beruházás jelentős része banki hitellel készül, s a várható bérleti díj 12,5 euró lesz négyzetméterenként, amelyhez további 3 euró rezsiköltség kötődik majd.

Az [origo] érdeklődésére Schreffel János, a XI. kerület főépítésze rámutatott: az egykori ipari kerületrész jelentős közlekedési fejlesztés előtt áll. Az épülő 4-es metróhoz csatlakozva új súlypontokat alakítanak ki egyes tömegközlekedési útvonalak megváltoztatásával - ennek fontos része lehet, például, két új Duna-híd megépítése Albertfalva és Csepel, illetve a Hengermalom utca folytatásában a Csepel-sziget északi csücske között.

Napirenden van az 1-es villamos nyomvonalának meghosszabbítása is. Az új útirány érintené az Office Garden irodaparkot, elvezetve az Etele térhez, a metró végállomásáig. A fejlesztések egyik célja, hogy az átmenő forgalom egy részének elterelésével tehermentesítsék a BAH-csomópontot és a Móricz Zsigmond, illetve a Gellért teret.

Ez egyaránt érdeke a fővárosi belső kerületeknek és a dél-budaiaknak, amelyek régóta dédelgetik egy kelet-nyugati irányú közlekedési útvonal elképzelését.

T-h