Fotó: HavariaPress |
A légcsavar sérüléseiből a vizsgálatot végző bizottság megállapította, hogy a hajtómű működött. A pilóta kétéves repülőgép-vezetői - úgynevezett szakszolgálati - engedéllyel rendelkezett, azonban a vizsgálat még nem derítette ki, hogy az engedély erre a típusra is vonatkozott-e. A repülőgépnek érvényes légialkalmassági bizonyítványa volt.
A főigazgatóság illetékese arról is beszámolt, hogy a repülőgép ugyan idős volt, de a gépek esetében nem a kor a döntő, hanem a légialkalmassági bizonyítvány megszerzése, amely szigorú feltételekhez kötött.
A Cessna nem a pilóta tulajdonában volt, ő azt csak bérelte. A szerencsétlenség körülményeit, pontosabban azt, hogy történt-e szabálysértés vagy bűncselekmény, a rendőrség vizsgálja.
(MTI)
Korábban:
(2000. április 21.)