Óriási dugók lehetnek a metrómunkák miatt

A főpolgármester tagadja, hogy a metró felújítása miatt óriási dugók kellene számítani. Közölte: a munkálatokat összehangoltan indítják be, így nem kell közlekedési káoszra számítani. Jövőre kezdődik, és négy évig tart a 2-es metró felújítása. Ezzel egy időben épül majd a 4-es metró, melynek leendő állomásainál forgalmi elterelések várhatók.

A tömegközlekedést használó budapestiek jövőre nem kis megpróbáltatásnak lesznek kitéve, ugyanis 2003 nyarán kezdődik a 2-es metró felújítása - írja a Magyar Hírlap. Annak a földalattinak egyes szakaszait kell időről időre nélkülözni, amely nélkül szakértők szerint elképzelhetetlen lenne a tömegközlekedés a fővárosban.

A tervek szerint jövő nyáron az Örs vezér terétől a Népstadionig nem jár majd a metró. A BKV ígéri, hogy forgalomszervezéssel kiküszöbölhető a közlekedési káosz, ezért áthelyezi az Örs vezér terei buszok és trolik végállomását a Népstadionhoz., illetve a Keleti pályaudvarhoz. Ám ezek a járatok a Kerepesi úton fognak haladni, ahol csúcsidőben amúgy is mindig dugók vannak. Hogy az utasok ne ragadjanak bent a dugókban, Aba Botond, a BKV vezérigazgatója ígéri, hogy buszsáv kialakításáért fog lobbizni. 2004 és 2006 között a Népstadion és a Deák tér között nem jár majd a metró. A 7-es buszokra néha most sem lehet felférni, így nehéz elképzelni, hogy fog majd a metró óránkénti 15-18 ezres utazóközönsége felférni a Rákóczi úti járatokra.

2006 szeptemberétől (a decembert kivéve) egész májusig hétköznap este 8 órakor bezár a metró, s csak pótlóbuszokkal lehet majd közlekedni. Az utolsó nyáron a Deák tér és a Déli pályaudvar között szünetel majd a földalatti közlekedés. A helyzetet bonyolítja, hogy ezzel együtt zajlik majd a 4-es metró építése, amely miatt a felszínen, a leendő állomások környékén is lesznek majd forgalomelterelések, korlátozások.

A jövőre induló felújításokkal kapcsolatban Demszky Gábor főpolgármester az [origo]-nak azt mondta, hogy mivel nem átgondolatlanul indulnak az építkezések, így nem is várható forgalmi káosz. Komoly fejlesztésekbe kezdünk, mondta, ezeket a munkálatokat nem lehet úgy elvégezni, hogy abból a budapestiek semmit se vegyenek észre.

A budai oldalon már csak kiegészítő rendezésre  lesz szükség a következő években a legtöbb helyen, így például a Bartók Béla úton vagy a Móricz Zsigmond körtéren sem kell már jelentős, hosszú ideig tartó korlátozásokra számítani. A pesti oldalon azonban ennél nagyobb felújítások, építkezések indulnak a következő években. A kettes metró felújítását a többi fejlesztéssel összehangolva végzik majd, nem fog leállni az élet ez idő latt sem, nem kell káoszra számítani a metróépítés miatt - ígérte Demszky.

KAPCSOLÓDÓ CIKK