Az autósokat és a gyalogosokat nem zavarják az év legnagyobb forgalomkorlátozásaként beharangozott dél-budai lezárások, de több kerékpáros elégedetlen. Az elterelésekre a négyes metró két új állomásának megépítése miatt van szükség.

A kedd déli órákban látszólag nyugalommal viselték Dél-Budán az új metróállomások építésével járó kellemetlenségeket az arra közlekedők. A gyalogosokat kordonok irányítják a felbontott útszakaszok közt, és az autósok sem dudáltak türelmetlenül a járókelőkre. Ottjártunkkor egyedül néhány kerékpáros elégedetlenkedett. "A sínek közt lavírozunk, vagy toljuk a biciklit a gyalogosok közt"- panaszolta egy biciklis fiú.

A tömegközlekedéssel utazók számára jelentős változások történtek, hiszen a 41, a 47 és a 18A jelzésű villamosok helyett pótlóbuszok közlekednek a Móricz Zsigmond körtérről. A helyszínre információs táblákat helyeztek ki, és a rendőrök is egész nap segítenek a közlekedésben.

Úgy tűnt, a járókelők mindegyike könnyűnek találta az eligazodást a megváltozott körülmények közt "Szemfülesek vagyunk, de ha mégsem megy, megkérdezzük" - mondta egyikük az [origo] kérdésére.

A Fővinform munkatársai sem kaptak olyan információt, mely szerint a lezárások zavarnák az autós forgalmat. "Kreatívak az autósok, megtalálják a számukra legkedvezőbb útvonalat" - mondta az egyik munkatárs.

Pedig a várhatóan egy évig tartó munkálatok miatt lezárták a Móricz Zsigmond körtér egy részét és a Fehérvári út teljes szakaszát a Kanizsai utca és a Bocskai út között, ezért a Fehérvári útról csak kerülő útvonalon lehet a Móricz Zsigmond körtérre jutni. A lezárt területeket az autósok az Etele út és a Hengermalom út irányába kerülhetik el, azonban különösebb forgalmi fennakadásokra nem kell számítani.

A 4-es metró első szakaszát előreláthatólag 2009-ben adják át. Az első, 7,3 km hosszúságú szakaszon, mely  a Kelenföldi és a Keleti pályaudvart köti össze, 10 állomás épül. Az új földalattijárat két állomását kezdték el építeni hétfőn a Bocskai úton és a Móricz Zsigmond körtéren.

Gellér Judit