Tarlósék kirúgták a Frear Kft.-t

A BKV-jegyek értékesítésével foglalkozó vállalkozás 562 millió forint tartozást nem fizetett meg, de az összeg még emelkedhet. A BKK szerződést bontott a kft.-vel, és feljelentést tett sikkasztás gyanúja miatt. 35 jegy- és bérletárusító hely szűnik meg Budapesten.

A BKK azonnali hatállyal felbontotta a Frear Kft.-vel eddig fennálló, menetjegyek és bérletek viszonteladására vonatkozó szerződését, mivel a társaság nem számolt el megfelelően a korábban átvett jegyekkel és bérletekkel, illetve a felszólítás ellenére sem tett eleget fizetési kötelezettségeinek - olvasható Vitézy Dávid vezérigazgató és Tarlós István főpolgármester közös közleményében. A dokumentumból kiderül, a Frear Kft. több mint 562 millió forinttal tartozást nem fizetett meg, és ez az összeg a még nála lévő készletek esetleges hiányos elszámolása nyomán növekedhet.

A Frear Kft. 35 helyszínen folytatott jegy- és bérletértékesítést. A cég az egyes csomópontokban az utasok által jól ismert fabódékban, illetve egyes helyeken a jegypénztári helyiségekben végezte tevékenységét viszonteladóként. A szerződést a jegyértékesítési feladatok 2012. május 1-jén történt jogutódlásával a Budapesti Közlekedési Központ is megörökölte. A BKK a feladat átvétele után azonnal megkezdte a kiszervezett tevékenység felülvizsgálatát.
 
A BKK szerint a fentiek nyomán a Frear Kft.-nél sikkasztás gyanúja áll fenn, ezért azonnali hatállyal felszólították a céget a jegy- és bérletárusítás beszüntetésére, a készletek és bevételek teljes elszámolására, valamint intézkedés történt a szerződés felmondására. A még a cégnél lévő készletek elszámolása pénteken történik meg. Az eset miatt 2012. május 10-én Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója feljelentést tett a Budapesti Rendőr-Főkapitányságon a Frear Kft.-nél történt sikkasztás gyanúja miatt. A büntetőeljárásban a BKK és a BKV a polgári jogi igényét azonnal bejelentette, illetve megtették a további szükséges intézkedéseket a kárenyhítés érdekében.
 
Tarlós István főpolgármester utasítása alapján a Budapesti Közlekedési Központ mindent elkövet annak érdekében - olvasható a közleményben -, hogy a lehető legkisebb kényelmetlenséggel biztosítsa vásárlói számára a jegy- és bérletértékesítést, a 35 kieső értékesítési pont ellenére.

A BKK vezérigazgatója haladéktalanul elrendelt minden szükséges intézkedést annak érdekében, hogy a saját pénztárak megnyújtott nyitva tartási időkkel, bővített ablakszámmal működjenek, illetve a pénztárosi feladatokra átképzések, felvételek történjenek. A nyitva tartási idők, értékesítési helyszínek aktuális helyzetéről a BKK honlapján értesülhetnek az utasok.