Kétszázmillióért készülhet az IMF-alku médiakampánya

2012.10.09. 0:11

Kétszázmilliós kampánnyal igyekszik magyarázni a kormány az IMF-tárgyalásokat. A megbízást a több nagy összegű kormányzati megrendelést is elnyerő IMG Inter Media Group Kft. nyerte. A kampányban szerepet szánnak az IMF feltételeinek, amelyekről Orbán Viktor kormányfő beszélt szeptember elején, de amelyek egyetlen kiszivárgott IMF- vagy uniós dokumentumban sem szerepeltek.

Bruttó 200 millió forintért az IMG Inter Media Group Kft. készítheti el a kormány és az IMF közötti megállapodás októberi médiakampányát - derül ki a Kormány.hu-n közzétett szerződésből (pdf). A cég készíti el a kampány médiatervezését, bonyolítja a médiavásárlásokat, végzi a kreatív tervezést és kivitelezést, valamint intézi a nyomdai kivitelezést október 8. és november 8. között.

A kampányban - amelynek célja, hogy "bemutassa értelmezze és megértesse a társadalom széles körének az IMF-EU megállapodás állását és a tárgyalás sarkalatos pontjainak részleteit" - a szerződéshez csatolt közbeszerzési műszaki leírás szerint tévé- és rádióreklámokat, óriásplakátokat, citylight posztereket, és más megjelenéseket alkalmaznak. Ez az a kampány, ami miatt "előre nem látható okból" a múlt héten módosították a Miniszterelnökség közbeszerzési tervét.

A leírásban a háttérinformációk között szerepelnek az az állítólagos IMF-es követelések, amelyeket Orbán Viktor miniszterelnök ismertetett a kormány szeptember eleji sárvári találkozóján. Orbán szerint az IMF többek között nyugdíjcsökkentést, nyugdíjkorhatár-emelést, a családi pótlék csökkentését, szja-emelést, az ingatlanadó bevezetését, a bankok pénzhez juttatását is követelte.

Az IMF július végi levelét az Index szerezte meg, ám ebben nem szerepeltek az Orbán által említett konkrétumok. Ezután a kormányfő a szokásos péntek reggeli interjújában már arról beszélt, hogy az Európai Unió Gazdasági és Pénzügyi Bizottságának benyújtott jelentésben szerepelnek a követelések, de az [origo] birtokába jutott jelentésben sem szerepeltek a kormányfő által említett és elfogadhatatlannak nevezett állítólagos követelések.

Az IMF a múlt héten maga is azt közölte, hogy nem kell több megszorítás Magyarországon, ők kiegyensúlyozottabb lépéseket látnának szívesen. A háttérinformációkban ugyanakkor azt írják, hogy az ügyben "nagy számban jelentek meg hamis információkat tartalmazó sajtóhírek", és a kormánynak kötelessége a lakosság tájékoztatása az IMF-EU tárgyalásokról és a valós tényekről".

A kampányt elnyerő IMG-nek nem ez az első nagy összegű megrendelése kormánytól. Korábban 800 millió forint keretösszegű szerződést kötött a céggel a Miniszterelnökség, különböző médiafeladatokra.

KAPCSOLÓDÓ CIKK