Tarlós István főpolgármester szerint tisztázódott az elővárosi járatok további üzemeltetésének kérdése a nemzeti fejlesztési miniszterrel folytatott csütörtöki egyeztetésen, és garanciákat kapott arra, hogy az utazóközönséget semmiféle hátrány nem éri.
Tarlós az erről szóló csütörtöki sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy a Németh Lászlóné miniszterrel és Völner Pál államtitkárral folytatott egyórás megbeszélésen tisztázódtak a kérdések, és könnyebb a helyzet, mint gondolta. Az állam egységes jogi szerkezetbe foglalt követelményeknek tesz eleget, amikor a Volánbusz járműveinek szolgáltatását be akarja kapcsolni a rendszerbe, mondta.
Tarlós István (ülve) a Fővárosi Közgyűlésben
Tarlós azt is közölte, garanciát kapott arra, hogy az utazóközönség semmit sem fog megérezni abból, hogy az agglomerációba járó egyes vonalakon a Volánbusz szolgáltat. Nem lesz két-három bérlet, egy marad, és a sárga busz is megáll a városhatáron belüli összes megállóban - tette hozzá a városvezető.
Elmondta, hogy a Volánbusz és a BKV meg fog állapodni az együttműködés feltételeiben. Hozzátette, ez azért sem baj, mert meg kellene valósulnia az 1998 óta emlegetett közlekedési szövetségnek, amely a MÁV-ot, a Volánt és a BKV-t foglalná magában. Tarlós István arról is beszámolt, a kormány hozzáállását nem fogja befolyásolni, hogy a Volánbusz átveszi a közigazgatási határon kívüli járatok üzemeltetését.
A HÉV-vonalakról szólva elmondta: a vonatok ezután is a teljes vonalon közlekednek, nem kell bérbe adni a vágányokat és a kocsiszíneket. "Senkinek nem kell aggódni az agglomerációban sem, magyarán nincs balhé" - fogalmazott a főpolgármester.
Január elején jelentették be, hogy májustól a Volán végzi kilenc budapesti agglomerációs településre közlekedő BKV-járatok üzemeltetését. A személyszállítási szolgáltatásról szóló, tavaly elfogadott törvény és a vonatkozó uniós rendelet alapján a BKV 2013. május 1-jétől Budapesten kívül nem láthat el közszolgáltatási feladatokat. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium ezért jogszabályi kötelezettsége alapján a Volánbuszt bízta meg a járatok üzemeltetésének átvételével májustól. Kilenc települést (Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Nagykovácsi, Pécel, Solymár, Szigetszentmiklós, Törökbálint) érint a változás, e helységek kiszolgálása jelenleg 27 nappali és 8 éjszakai autóbuszvonalon összesen 132 autóbusszal történik. Eddig nem volt egyértelmű, hogy azoknak, akik így majd Volánnal járnak be a fővárosba, külön bérletet kell-e vásárolniuk a BKV, illetve a Volán járataira.