Kicentizi a főváros a 4-es metró indulását

Vágólapra másolva!
A főváros nagyon dolgozik az ügyön, szerintük tartható a tavaszi indulás, bár egy engedély hiányzik.
Vágólapra másolva!

Még mindig nem kezdődött el egy olyan teszt a 4-es metró vonalán, ami nélkül nem lehet beüzemelni az új vonalat – írja a Nol.hu. Tarlós István főpolgármester márciusra ígérte az új vonal átadóünnepségét, ami viszont csak az ideiglenes használatbavételi engedély birtokában tartható meg. Az engedély kiadásához pedig legalább két hónapnyi, teljesen hibamentes üzem kell a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) felügyelete alatt. A teszt kezdetét a lap szerint be kell jelenteni az NKH-nál, ám ez mind a mai napig nem történt meg.

A sikeres teszt után a hatóság 15 napon belül bírálja el az engedélykérelmet, ha ez után egy évig utasokkal is hibátlanul működik, akkor megkaphatja a 4-es metró a végleges működési engedélyt, ami után elindulhat a vezető nélküli üzemmód.

A Nol.hu szerint csak akkor tartható a Tarlós által korábban jelzett menetrend, ha mostantól minden csúszás nélkül megy, amire viszont kevés az esély. Például nem zárult még le az M2-vonalakra szánt Alstom-járművek típusengedélyének felülvizsgálata sem, ami a járművek kerekeinek vártnál sokkal gyorsabb kopása miatt indult. A metróállomások átadása viszont terv szerint halad, a tíz megállóból már csak Kelenföld vár engedélyre.

A főváros kedden délben közleményben reagált, ebben azt írják:

"A Népszabadság az elmúlt napokban a budapesti közlekedésfejlesztések kapcsán tendenciózusan rosszindulatú, hamis információkat jelentet meg, amit sajnos a sajtó jelentős része kritika és a Főváros megkeresése nélkül átvett.

A 4-es metró kapcsán ma megjelent cikk is hemzseg a valótlanságoktól, amelyre az elkövetkezendő napok eseményei látványosan fognak rácáfolni. Nem árt azonban megjegyezni: a 2010 őszi önkormányzati választások óta az M4-es metró 2014 tavaszi átadási határidejét nem módosítottuk, minden erőnkkel az elrontott szerződések rendbe hozásán, a kivitelezést akadályozó viták Főváros számára előnyös lezárásán és a kivitelezés felgyorsításán dolgoztunk. Korábban évente csúszott egy évet a metró átadási céldátuma. A munka eredményeként mára az állomások túlnyomó többsége hatósági engedéllyel rendelkezik az utasforgalom előtti megnyitásra."