Újabb szakértőkkel vizsgálják Váradi halálát

Váradi András baleset
Vágólapra másolva!
Két új szakértőt rendelt ki a rendőrség, hogy tisztázza a tavaly az önkormányzati választás előestéjén balesetben elhunyt alcsútdobozi ellenzéki polgármesterjelölt, Váradi András halálának körülményeit. Újabb tanúmeghallgatásokkal is igyekszik tisztázni a hatóság a balesetről készült szakértői anyagok ellentmondásait.
Vágólapra másolva!

Ha Váradi Andrást a szemből érkező autó balról ütötte el, hogy lehet, hogy csak a jobb oldalán sérült meg? Egyebek között ennek az ellentmondásnak a tisztázására jelölt ki újabb szakértőket az ellenzéki polgármesterjelölt halálának ügyében nyomozó rendőrség.

Polgármesterjelöltként indult

Az október 12-i önkormányzati választás előestéjén szenvedett halálos balesetet Váradi András, az Együtt alcsútdobozi polgármesterjelöltje. A juhász korábban tüntetéseket szervezett Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester ellen, miután a családja által évtizedeken át művelt föld Orbán Viktor barátjáé lett, de tartott fórumot Horváth Andrással, az áfacsalási ügyeket feltáró volt NAV-dolgozóval is.

Váradi Andrást az önkormányzati választás előestéjén érte halálos baleset Forrás: Együtt/Attila Kleb

Október 11-én, szombaton este a saját választási plakátjait ragasztotta Alcsútdobozon, majd autójával hazaindult az Alcsútdoboz és Etyek közt félúton fekvő göböljárási tanyájára. Az út harmadánál megállt, mert észrvetette, hogy elhagyta az autó tetejére erősített létrát. Visszasétált, majd a vállára vett létrával - az időközben utána jövő autó mellett is elhaladva - igyekezett vissza a kocsijához.

Elütötték, és 26 métert repült

Ekkor érkezett a közvilágítás nélküli, keskeny kétsávos úton szemből egy Mercedes 220 C típusú autó. A FECO-1 egyedi, osztrák rendszámú járművet M. Ferenc 84 éves osztrák–magyar kettős állampolgár vezette, akinek a közeli Felcsúton, illetve Bécsben is van lakása.

A baleset modellezése az eddig elkészült szakértői vélemények alapján Forrás: Origo

A Mercedes 68-70 kilométeres sebességgel, fékezés nélkül ütötte el 19 óra 10 perckor Váradit, aki 80 centivel beljebb haladt a felezővonaltól, a két méter széles Mercedes saját, háromméteres sávjában. Váradi az ütközés következtében betörte a bal fényszórót, a szélvédőt, majd 26 métert sodródott az úton.

Magyar György választ keres

Az elhunyt családját képviselő Magyar György ügyvéd az Origo érdeklődésére a legfontosabb kérdésnek azt nevezte: ha a műszaki szakértői vélemény szerint balról ütötték el Váradi Andrást, miért csak a jobb oldalán sérült meg, ahogy az orvosszakértő írja?

Az orvosszakértő szerint Váradi Andrást az ütközés álló helyzetben, lépés közben érte, és jobb oldalról. Így szenvedett sérüléseket a koponyáján, és zúzódott a jobb lába, sérült a tüdeje. Kérdés az is, hogy a Mercedes bal fényszórója égett-e eredetileg, vagy tényleg a balesetben ment tönkre.

Újabb szakértőket rendeltek ki

A fenti ellentmondásokra hivatkozva Magyar György decemberben helyszíni bizonyítási kísérletre, vagyis a baleset modellezésére tett indítványt a rendőrségnek. Az ügyvéd az Origónak most megerősítette, a nyomozó hatóság az indítvány minden pontját befogadta.

Magyar György ügyvéd szerint sok kérdést felvetnek az ellentmondások Forrás: MTI/Czeglédi Zsolt

Két új szakértőt rendeltek ki, valamint újabb tanúmeghallgatások is lesznek. Magyar György közölte: egy fizikus szakértő vizsgálja meg a Váradit elgázoló Mercedes bal első fényszóróját, egy nyomszakértó pedig a helyszínt. Újra kihallgatják a két szemtanút is, akik a Váradi mögött megálló autóban ültek.

A rendőrség a még novemberben elkészült műszaki szakértői illetve az annak ellentmondó orvos szakértői véleményt adó szakembereket egyúttal felkérte arra, hogy jelentéseiket nézzék át és keressenek magyarázatot az azokban fellelhető ellentmondásokra - tette hozzá Magyar György.