Iskolai mosdókat újítanak fel

Domestos sajtótájékoztató Csermely Gábornak 2016 június 14-én Domestos sajtótájékoztató Csermely Gábornak 2016 június 14-én
Domestos sajtótájékoztató Csermely Gábornak 2016 június 14-én
Vágólapra másolva!
Öt magyarországi iskola kaphat új mosdókat idén. A munkálatokat szeptemberig befejezik, tehát már új vizesblokkok várják a tanulókat az idei iskolakezdéskor. Az öt iskola valamennyi mosdóját felújítják, és ebben a magyar emberek is sokat segítettek. 
Vágólapra másolva!

A Domestost gyártó Unilever tavaly indította el először iskolai mosdó felújítási kampányát, amelynek lényege, hogy a hátrányos helyzetű általános iskolák tanulói is megfelelő higiénés körülmények között tudjanak tanulni. A tisztasági körülmények az ilyen intézményekben elsősorban a mellékhelyiségekben a legaggasztóbbak, ezért vette vállára a feladatot a fertőtlenítésben jártas Domestos - és gyártója, az Unilever.

A cél tavaly és idén is ugyanaz volt: minél több hátrányos helyzetű iskolát segíteni abban, hogy megfelelő színvonalú és tisztaságú mosdóhelyeket biztosíthasson a tanulóinak.

Balról: Aranyi László, a Domestos kategóriamenedzsere, Dömötör Csaba, a Miniszterelnöki Kabinetiroda államtitkára, Pácsonyi Daniella, az NLCafé.hu főszerkesztője, Suga János, a Market Építő Zrt. stratégiai vezérigazgató-helyettese és Molnár Kálmán, az Unilever Jogi és Vállalati kapcsolatok igazgatója Fotó: Szabó Gábor - Origo

A programban részt vett minden magyar állampolgár, aki március eleje és május vége között vett egy flakon Domestost. Ugyanis minden megvásárolt fertőtlenítőszer árából 5 forintot áldozott a gyártó a mosdók felújítására. A kiskereskedelmi kampányban több mint 13,5 millió forint gyűlt össze, amiből három iskola mosdóit lehet felújítani. A keddi sajtótájékoztatón a Domestos kategóriamenedzsere, Aranyi László azt mondta,

Az Unilever idei kampányának médiapartnere az NLCafét is kiadó Centrál Médiacsoport úgy döntött, vállalja egy egész iskola mosdóinak felújítását, vagyis örökbe fogadnak egy iskolai mosdóprojektet. Hozzájuk csatlakozott még a Market Építő Zrt., a kampány egyik fő támogatója is. Az építőipari vállalat szintén támogat egy iskolát. Tehát a vásárlók és az Unilever segítségével támogatott három iskola mellett további két intézmény nyerte el a támogatást. Így a tavalyi akcióhoz hasonlóan idén is öt iskola mosdói újulhatnak meg.

Az NLCafe.hu főszerkesztője, Pácsonyi Daniella. Eleinte médiapartner volt az NLcafé, de hamar úgy döntöttek, támogatják is a projektet Fotó: Szabó Gábor - Origo

Pácsonyi Daniella, az NLCafé főszerkesztője azt mondta,

Kerülik a mosdókat a diákok

A kampány alapja egy átfogó felmérés volt, amely azt kutatta, hogyan viszonyulnak az általános iskolások a tisztasághoz. A felmérés legaggasztóbb eredménye, hogy az iskolások egy része egyszerűen kerüli az iskolai mosdókat, mert annyira lepusztultak és koszosak. Azt mondták a gyerekek, hogy a mosdók koszosak és büdösek, de többen azt is mondták, hogy szívesebben használnák őket, ha egyszerűen szebbek lennének. Sokan WC-re sem mennek szívesen, ezért például kevesebbet isznak, vagy egész nap azzal küzdenek, hogy visszatartsák a vizeletet, székletet.

Az Unilever kampányát a kormány is támogatta, a sajtótájékoztatón ott volt Dömötör Csaba, a Miniszterelnöki Kabinetiroda államtitkára is. Elmondta, hogy az Unilever kezdeményezése

A kampányhoz az NLCafén és a Market Építő Zrt-n kívül még jó pár cég csatlakozott. Ezek elsősorban építőipari alapanyagot és szaktudásukat adják a fejlesztésekhez, amelyek idén szeptemberig be is fejeződnek.

Molnár Kálmán mesél a projekt jövőjéről Fotó: Szabó Gábor - Origo

Molnár Kálmán, az Unilever Jogi és Vállalati kapcsolatok igazgatója az Origónak azt mondta a tavaly kezdett kampányról, hogy

Molnár Kálmán azt mondta, a cél továbbra is ugyanaz, mint eddig, tehát elsősorban kistelepülésekre szeretnének eljutni a programmal, és ott is a leghátrányosabb helyzetű iskolákat támogatni. Elmondta, hogy egyik legmeghatóbb ebben a projektben az, amikor láthatják a változást: azt, hogy milyen volt és milyen lett az adott iskola.

A hátrányos helyzetű iskolákra, tehát arra, hogy melyik nyerje el a támogatást, a Domestos honlapján lehetett szavazni. Az iskolák kiválasztásában az Emberi Erőforrások Minisztériuma segítette az Unilevert.