Ködben csúszkálnak majd az autósok

IDŐJÁRÁS ködös ÉVSZAK ősz
Debrecen, 2015. november 6. Egy nő gyalogol a sűrű ködben Debrecenben 2015. november 6-án. Ezen a napon az Alföld szűkebb térségében hosszabb ideig, néhol tartósan megmarad a köd, elvétve ködszitálás is előfordulhat. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt
Vágólapra másolva!
Sokat romlanak a következő órákban a közlekedési viszonyok. Az ónos szitálás is elég ahhoz, hogy veszélyesen csúszóssá váljon az útburkolat. Az elmúlt hétvégén több mint 140 olyan baleset történt, amely sérüléssel, vagy halálos áldozattal járt.
Vágólapra másolva!

Kedden borult, párás időre számíthatunk. Csak kevés helyen bukkan elő a nap. Bárhol kialakulhat hószállingózás, ónos szitálás. Front továbbra sem lesz felettünk. Reggel -8 és -2, délután -3 és +2 fok között alakul a hőmérséklet.

Rosszak lesznek a közlekedés feltételei: több helyen lehetnek csúszós útszakaszok és sűrű ködfoltok

- figyelmeztet előrejelzésében a Köpönyeg.hu.

Kissé elmosódva - sokszor lesz ilyen érzése az autósoknak a héten Forrás: MTI/Czeglédi Zsolt

Szerdától péntekig nem lesz változás időjárásunkban: folytatódik a borongós, hideg téli idő, számottevő csapadék nélkül. A ködfoltokban zúzmara-lerakódás alakulhat ki, illetve a rétegfelhőzetből bárhol előfordulhat hószállingózás. Reggelente -5, délutánonként +1 fok körüli értékeket mérhetünk.

Szombaton, szenteste napján is borult, párás időre van kilátás. Havazás nem lesz, de a ködfelhőzetből gyenge hószállingózás előfordulhat és továbbra is lehetnek zúzmarás ködfoltok. Reggel -4, délután +1 fok ígérkezik.

Vasárnap, karácsony első napján, a Dunántúlon már előbukkanhat rövid időre a nap az élénkülő délnyugati szél hatására; máshol marad a szürke, fagyos idő.

Tóth Tamás meteorológus az M1-en arra hívta fel a figyelmet, hogy az ónos csapadék a meteorológusok számára is kihívást jelent, mert

a kis területet érintő, nagyon kis mennyiségű - sokszor méréshatár alatti - csapadék szinte előrejelezhetetlen.

Noha jelentős csapadék a következő napokban nem várható, az ónos szitálás is elég ahhoz, hogy veszélyesen csúszóssá váljon az útburkolat.