Nem létező buszok alvázszámaival házalt a kamubuszbotrányban érintett cég

TÜTTŐ Kata alakuló ülés ÁLTALÁNOS KULCSSZÓ Közéleti személyiség foglalkozása közgyűlés politikus politikusnő SZEMÉLY Budapest, 2019. november 5.
Tüttő Kata, a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes az új összetételű Fővárosi Közgyűlés alakul
Budapest, 2019. november 5. Tüttő Kata, a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes az új összetételű Fővárosi Közgyűlés alakuló ülésén a Városháza dísztermében 2019. november 5-én. MTI/Balogh Zoltán
Vágólapra másolva!
A Magyar Nemzet szerdán arról írt, hogy a BKV buszbérlési tenderét megnyerő kamucég nem létező buszok alvázszámát írta be szakmai ajánlatába, valamint a pályázatban szereplő adatok több helyen is ellentmondtak egymásnak. Hatalmas a káosz a kamubuszbotrány körül.
Vágólapra másolva!

Nem létező buszok alvázszámát írták bele a BKV buszbérlési közbeszerzését megnyerő, ciprusi offshore hátterű kamucég, a CR-Facilities pályázatába. Még az ajánlatban és a sémarajzban szereplő adatok is ellentmondtak egymásnak, tehát még arra sem ügyeltek, hogy legalább első látásra hitelesnek tűnjön az ajánlatuk - írja a lap.

Nem létező buszok alvázszámait adták meg

Mint a lap írja, ez a BKV tenderén másodikként kihozott cég, a Truck-Trailer and Parts Kft. (TT&P) iratbetekintéséből derült ki több, további részletekkel együtt. A Tüttő Kata főpolgármester-helyettes egykori élettársa, Leisztinger Tamás nagyvállalkozó érdekkörébe tartozó CR-Facilities a "szakmai" ajánlatában

  • homogén flottára utaló műszaki adatközlést tett, ugyanakkor az adatokból egyértelműen kiderül, hogy a megajánlott flotta nem egységes sorozat, ezért a műszaki paraméterek sem egyezhetnének meg;
  • feltüntetett két olyan alvázszámot, amely a MAN európai adatbázisában nem is létezik;
  • a megajánlott buszok 45 ülésesek, ám a becsatolt sémarajzon csak 43 ülés látható. A pályázatban a férőhelynél egyébként konkrét adatot nem, csak körülbelülit adtak meg, amelyből nem is állapítható meg, hogy az megfelel-e az ajánlatkérő előírásainak. Tehát a pályázat alapján annak elbírálója nem is lehetett biztos abban, hogy az ajánlat megfelel-e az elvárásoknak.
Tüttő Kata, a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes Forrás: MTI/Balogh Zoltán

Mégis szerződést kötöttek

A Magyar Nemzet kérdéseire a BKV annyival intézte el a botrányos ügyet, hogy "a felvetéseket" a közbeszerzési eljárás során előzetes vitarendezésben, illetve jogorvoslati eljárásban vizsgálták, s az ezzel kapcsolatos dokumentumok a BKV honlapján, illetve az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerben elérhetők. Ezen a ponton ugyanakkor fontos kiemelni, hogy

a később visszamondott szerződést október 30-án bizonyíthatóan megkötötte a BKV.

Mint a Magyar Nemzet megjegyzi, Láng Zsolt, a fővárosi Fidesz frakcióvezetője a cikk megjelenését követően további kérdéseket tett fel Karácsony Gergely főpolgármesternek. Egyebek mellett arról, hogy a CR-Facilities valóban hasraütésszerűen, tényalap nélkül írt-e be adatokat az ajánlatába, illetve hogy hamis volt-e az offshore hátterű cég referenciája.

Tegnap a Magyar Nemzet alapján számoltunk be arról, hogy még referenciát sem szerzett a CR-Facilities, amely egy svájci vállalat számára kiállított ajánlást igyekezett eladni a sajátjaként