Majoros Áron 37 éves szobrászművész, ám kora ellenére nem kezdő, így
minden adott, hogy a feltörekvő tehetség ismert és keresett szobrászművésszé váljon.
Kiemelkedően sikeres időszakot tudhat a háta mögött: számos nemzetközi vásáron szerepeltek szobrai Londontól Isztambulig, munkái fontos köz- és magángyűjteményekbe kerültek be Ázsiától Amerikáig.
A művész saját bevallása szerint arra a legbüszkébb, hogy a neves török műgyűjtő, Emin Hitay a gyűjteményét bemutató album címlapjára az egyik szobrának reprodukcióját tette, noha a gyűjtemény neves kortársak alkotásai mellett egy Rodin-szoborral is büszkélkedhet.
Majoros Áront a köztéri szobrászat is érdekli: Csömörön, Mosonmagyaróváron, Budapesten és a vasadi katolikus kápolnában is megtalálható egy-egy szobra, továbbá keze munkáját dicséri az MNB Alapítvány jóvoltából a kortárs művészet otthonává vált Ybl Budai Kreatív Ház pixelekből kirakott Ybl Miklós portréja is.
Az alkotás a neves építész szellemisége előtt tiszteleg, egy olyan mesternek adózik, akinek hatása, jelenléte megkerülhetetlen.
Ezt jelzi szellemesen a szobor elhelyezése is: a többszintes épület lépcsőfordulójában, a föld felszíne alatt található, de ott, ahol felfele kinyílik a tér.
Majoros alkotása oldalról nézve egy organikus, izgalmas kortárs felület, de aki szembenéz vele, meglátja, hogy a szétáradó, felfelé kinyíló pixelekből összeálló arckép az építészé, akinek a keze nyoma nagyban meghatározza Budapest arculatát.
Az MNB Alapítvány által felújított épülethez szorosan kötődik a fiatal szobrász, 2018 nyarán pedig Kontempláció című szobra az Ybl Budai Kreatív Ház teraszán a turisták körében is nagy sikert aratott: szinte senki nem ment el az alkotás mellett anélkül, hogy egy fotót ne készítsen a layerekből épített figurával, mely egyértelmű visszajelzés volt Majoros Áronnak, aki hatni és megszólítani szeretne, és hisz benne, hogy az alkotás folyamatát a befogadó közönség fejezi be a reakciójával.
„Gazdag vizualitású környezetből jövök, műtárgyakkal, régiségekkel teli lakásban nőttem fel."
Apám éremgyűjtő, a numizmatikai társaság tagja, családi házunk úgy nézett ki, mint egy múzeum, a fal minden négyzetmétere tele volt festményekkel, és engem is támogattak, biztattak, amikor eldöntöttem, hogy az alkotói pályát választom
– meséli a szobrász. Felesége, Mayer Éva is képzőművész, inspiráló kapcsolatban, folyamatos művészeti párbeszédben élnek, közös kiállításokat is létrehoztak, és együtt dolgoznak a feleség szülővárosában, Somorján alapított művésztelepen is.
Majoros Áronnak a Képzőművészeti Egyetemen Kő Pál volt a mestere, szinte apafiguraként tekintett rá, friss veszteség számára a művész halála. 2008-ban diplomamunkaként saját testét faragta ki egy hársfarönkből, amin bevésődések, metszések jelezték a külvilág hatásait.
Érdeklődésem középpontja mindig is az ember volt. Figurális műveket hozok létre, de az individuum helyett a kollektív jelleget keresem a figurákban, redukálom a testet, lehántva minden személyest.
"Alakjaim emberi prototípusok, amikor dolgozom, rendszert és struktúrát építek, kompozícióval keresem az egyensúlyi helyzeteket.
Szobraimmal hatást szeretnék elérni, a befogadó gondolatvilágát szólítom meg,
a színekkel, fénnyel, vetítésekkel valójában a lelket keresem, azt, hogy mi van belül. És azzal, hogy a rétegek közé beengedem a fényt, telítődik vele a szobor, ami így egyszerre intimmé és szakrálissá válik" – foglalta össze a fiatal szobrászművész.
Majoros Áront eddig többek között Finta-, Ezüstgerely- és Junior Prima-díjjal jutalmazták, a napokban pedig elnyerte az MMA hároméves művészösztöndíját is.