A rendezvények hírére csaknem 40 százalékkal nőtt az előzetes szobafoglalások száma

GULLER Zoltán, Közel 14 ezer magán- és egyéb szálláshely felújítása kezdődhet meg
Budapest, 2020. július 16. Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója sajtótájékoztatót tart Lóvasút Kulturális és Rendezvényközpontban 2020. július 16-án. Lezárult a Kisfaludy-program magán-, és egyéb szálláshelyek fejlesztését célzó pályázata; a másfél hónapos időszakban több mint 16 ezer vidéki szálláshely pályázott, közülük 13 471 szálláshely kaphat augusztus folyamán szobánként egymillió forint vissza nem térítendő támogatást, összesen mintegy 45 milliárd forintot a kormánytól MTI/Mohai Balázs
Vágólapra másolva!
Megtelhet a főváros turistákkal az ünnepi hétvégén, és utána is fontos cél, hogy fellendüljön Budapest idegenforgalma - mondta a Magyarnemzet.hu oldalon hétfőn megjelent interjúban a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója.
Vágólapra másolva!

Guller Zoltán hangsúlyozta, hogy a sikeres oltási kampánynak és a digitalizációnak köszönhetően a szálláshelyek kihasználtsága Magyarországon magasabb, mint a környező államokban, de a főváros bajban van a külföldiek elmaradása miatt.

Miközben Budapesten a szálláshelyek hatoda ki sem nyitott erre a nyárra, a telítettségük mindössze 30 százalékos, míg vidéken a szobák 70 százalékát foglalták el vendégek - tette hozzá.

Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója Forrás: MTI/Mohai Balázs

Az MTÜ vezetője szerint a belföldi vendégek menthetik meg a főváros idegenforgalmát, és ebben a nagyszabású állami ünnepség is segíthet. A kormány - mint mondta - régóta tervezett már többnapos ünnepséget az államalapítás tiszteletére, és ennek a járvány enyhülésével elérkezett az ideje.

A rendezvények hírére csaknem 40 százalékkal nőtt az előzetes szobafoglalások száma, 56 százalékuk belföldről érkezett - fogalmazott.

Guller Zoltán abban bízik, hogy a nemzeti ünnepet követő programok is hozzájárulnak majd a fővárosi idegenforgalom bővüléséhez. Várakozása szerint a nemzetközi eucharisztikus kongresszus, a vadászati világkiállítás, az MTV Europe Music Awards, a Bocuse d'Or európai döntője a légi forgalmat, vagy a szállodahajók népszerűségét is fellendíthetik.