Buszmegállóba csapódott egy mikrobusz, meghalt egy anya és kisfia

Vágólapra másolva!
Buszmegállóba csapódott egy mikrobusz, elsodorva az ott várakozókat, jórészt gyerekeket. A balesetben egy 25 éves nő és 9 éves kisfia meghalt - írta honlapján a rendőrség. 
Vágólapra másolva!

A baleset 2020. szeptember 4-én reggel történt a 441-es út Hetedik dűlő közelében lévő szakaszánál.

Egy kisteherató sofőrje, hogy elkerülje az ütközést egy aztóval, félrerántotta a kormányt, letért az útról, az ott lévő buszmegállóba hajtott, elsodorta a főként iskolába tartó várakozókat, majd egy fának csapódva megállt.

A baleset következtében ketten,

egy 25 éves, nyársapáti nő és 9 éves kisfia meghaltak,

egy 9 éves kislányt életveszélyes, egy 7 éves kisfiút, egy 16 éves fiút, valamint a buszmegállóba hajtó, 32 éves sofőrt - súlyos sérüléssel vittek kórházba.

A kisteherautó sofőrjét ahzt vallotta, az előtte fékező autó miatt lassított, kocsija szitálni kezdett és fának ütközött - a közte történtekkel akkor szembesült, amikor kitápászkodott az összetört járműből. Állítása szerint nem volt fáradt, nem volt rosszul. Az autó fékberendezése ugyan nem működött tökéletesen, de mivel kisebb sebességnél nem volt problémája, nem gondolta, hogy ekkora baj lehet belőle.

Forrás: police.hu

A kirendelt igazságügyi orvosszakértők a balesetben meghaltak és a sérültek vonatkozásában is elkészítették szakvéleményüket. E szerint

a 25 éves anya az elütéskor bordatörést, tüdősérülést, mellüregi vérzést szenvedett, 9 éves kisfiának létfontosságú belső szervei roncsolódtak menthetetlenül.

A kórházba került gyerekekkel kapcsolatban a szakértő megállapította: a 9 éves kislány agyi sérülései, illetve a 16 éves fiú koponyaűri sérülése, valamint tüdőzúzódása maradandó fogyatékosságot és súlyos egészségromlást okozott.

Elkerülhető lett volna a tragédia

Az igazságügyi gépjárműszakértő balesetelemzése szerint a közel 420 ezer kilométert futott, 20 éves kisteherautó üzemi fékberendezése, rögzítő féke és első futóműve kifogásolható műszaki állapotban,

biztonságos közúti közlekedésre alkalmatlan volt.

A vizsgálat nem tárt fel hirtelen bekövetkező műszaki hibát, feltárt viszont karbantartási hiányosságokat: kopott fékrendszer, hatástalan rögzítő - egyben biztonsági fék.

A baleset idején biztonsági övét az ülés mögött szabálytalanul rögzítő sofőr nem ivott, nem lépte túl a megengedett sebességet, a buszmegállóba 54-58 km/h-val sodródott be. A szakértő szerint megfelelően működő fékrendszert használva vész-, és intenzív fékezéssel az előtte kanyarodni szándékozó gépkocsi hátsó része előtt megállhatott volna.

Az előírásszerű műszaki állapot és a figyelmes vezetés kombinációjával elkerülhető lett volna a tragédia.

A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztálya a halálos közúti baleset okozása vétségének megalapozott gyanúja miatt folytatott eljárást befejezte, az iratokat átadta az ügyészségnek.