Ezért nem valósul meg egyelőre a Nyugati pályaudvar-projekt

budapest,nyugati,hotel
Nyugati pályaudvar a Cult étterem teraszáról
Vágólapra másolva!
Kikerült a Nyugati pályaudvar fejlesztése abból az uniós támogatási szerződésből, amelyre Magyarország korábban már 1,1 milliárd forintot elnyert. Az Építési és Közlekedési Minisztérium sajtófőnöke, Krakkó Ákos az Indexnek elmondta, hogy mi van a háttérben. 
Vágólapra másolva!

A keddi Magyar Közlönyben jelent meg az a határozat, amely szerint a kormány felmondta a budapesti Nyugati pályaudvar tavaszi tervpályázatára vonatkozó, a továbbtervezésre már elnyert uniós támogatási szerződést, így az nem szerepel az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF2) második pályázatában. Mindez Lázár János építési és közlekedési miniszter javaslatára történik így.

A 21_HU-TG-BUD-TUNNEL-NYUGATI-M elnevezésű Támogatási Megállapodás olyan szerződés, amely a Nyugati pályaudvar továbbtervezésére vonatkozik. A tervpályázatot korábban a Grimshaw Architects nevű brit építésziroda nyerte el.

A tervek alapján - az Index megfogalmazása szerint - csaknem két városmajornyi részen minőségi zöldfelületekkel létrejövő új közpark és az újjászülető, valamint háromszintes, részben föld alá süllyesztett Nyugati pályaudvar jött volna létre. A feladatra az első fordulóban 36 építésziroda jelentkezett.

Nyugati pályaudvar Forrás: Jancsó Gergely / Crowne Plaza Budapest

A projektre egyébként Magyarország már korábban 1,1 milliárd forint támogatást nyert el.

A baloldali propagandamédia az üggyel kapcsolatban máris hazudozni kezdett.

"Néhány újságíró félremagyarázza, vagy - ha megengedőbbek vagyunk – félreérti a Nyugati tér felújításához kapcsolódó tervezési források kérdését. Az úgynevezett Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz pályázat projektlistájában szerepelt a Nyugati pályaudvar tervpályázata, ez a projekt azonban a brüsszeli szankciós politika, a honvédelmi célok elsőbbsége és a rezsicsökkentés megvédése miatt egyelőre nem valósul meg - így értelemszerűen most a tervezése sem indokolt" - mondta az Indexnek Krakkó Ákos, az Építési és Közlekedési Minisztérium sajtófőnöke, hozzátéve, hogy a fent említett gazdasági helyzetre reagálva a korábbi CEF-projektlista módosult.

„A Déli Körvasút mellett olyan fejlesztések kerültek fel a listára, mint a Debrecen-Nyíregyháza vasúti vonalszakasz fejlesztése, kapacitásnövelés a magyar–ukrán határforgalomban, és - még mielőtt bárki azzal a váddal élne, hogy a főváros kárára módosult a projektlista - bekerült a beruházások közé a Gubacsi vasúti híd és a Csepeli Szabadkikötő fejlesztése" - mondta Krakkó Ákos, és azt is, hogy az új projektlistára olyan fejlesztések kerültek fel, amelyek mindegyike gazdaságélénkítő hatással bír.

„A korábbi, a Nyugati Pályaudvar tervezésére szánt forrást új eljárás keretében a fenti beruházások támogatására újra lehívjuk" - mondta a sajtófőnök.