Karácsony előtt Berlinben hagyta a budapesti járat utasait a Wizz Air

Wizzair
A légitársaság szem előtt tartja az utasok és a személyzet védelmét
Vágólapra másolva!
Váratlanul Berlinben ragadtak december 22-én, péntek éjszaka a Wizz Air menetrend szerint elvileg 22 órakor induló budapesti járatának utasai. Az Origo olvasójának leveléből az derül ki, hogy az utasok nem szállhattak be a kifutópályán várakozó gépbe, és a kezdeti ígérgetések után a légitársaság semmilyen információt nem adott nekik arról, hogy mire számíthatnak. 
Vágólapra másolva!

Nem szállt fel a Wizz Air budapesti járata pénteken este Berlinből - tudtuk meg egy olvasónktól. A Flightradar24 információi szerint a gép 9 órakor még valóban állt.

A W6 2318 járatszámú, Berlin-Budapest járat utasait levélírónk szerint étlen-szomjan, mindennemű információ nélkül várakoztatja a légitársaság tegnap 22 óra óta.

A repülőgép 22 órától hajnali 1-ig állt a kifutópályán, ezt követően a Wizz Air törolte. A budapesti utasok a reptéren éjszakáztak. Reggel 5.45-kor nyitott meg a WizzAir pultja, ahol - olvasónk szerint teljes káosz után - felajánlották, hogy a gép szombaton, azaz december 23-án reggel 8.30-kor felszáll, ám azóta sem történt semmi.

Az utasok cikkünk megjelenésekor továbbra is a repülőtéren várakoznak.

Az Origo megkeresi a Wizz Airt a további tervekkel kapcsolatban, megkérdezzük őket, mikor juttatják el Budapestre a lassan 12 órája Berlinben várakozó utasokat. Amint bővebb információhoz jutunk, frissítjük cikkünket.

Illusztráció Forrás: NurPhoto via AFP/Dominika Zarzycka

Frissítés (2023. 12. 23. 16:23)

Reagált a Wizz Air az Origo fentiekkel kapcsolatos megkeresésére. A szombaton 16 óra után érkezett válaszlevelükben azt írják: a péntek esti Berlin és Budapest között közlekedő járatot "biztonságtechnikai okok" miatt "kénytelenek voltak" átütemezni december 23-ára.

Azt írták, a berlini repülőtéren "a szélsőséges időjárási viszonyok" a repülőgép jegesedését okozták, amelynek eltávolítása "a vártnál hosszabb időt vett igénybe."

A Wizz Air szerint a céggel Berlinben szerződéses kapcsolatban álló földi kiszolgáló cég segített az erre igényt tartó utasoknak szállást foglalni az éjszakára. "Vizsgálatunk alapján valóban történt egy rendszerprobléma, így az érintett utasok később kapták csak meg a járatukkal kapcsolatos értesítéseket SMS-ben és e-mailben. A légitársaság a technikai hibáért és a kellemetlenségekért ezúton is elnézést kér" - írták, közölve azt is: az utasok szombaton 10:35-kor érkeztek meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre.

A címlapi / social media kép illusztráció.