Még mindig szabadlábon van az Árpád hídi gázoló, aki kegyetlenül meggyilkolt egy embert

A balesetet szenvedő másik autó.
Fotó: MTI/Mihádák Zoltán
Vágólapra másolva!
Kereken egy éve történt az Árpád hídi gázolás, amelyben egy fiatal férfit gázolt halálra egy olyan autós, aki éppen a barátaival versenyezett a hídon. A 34 éves gázoló a mai napig szabadlábon van, csak nem hagyhatja el Budapestet.
Vágólapra másolva!

Brutális balesethez riasztották a rendőröket az Árpád hídra tavaly július elsején. Egy biciklist halálra gázolt egy szalagkorlátot átszakító Mercedes és több ember megsérült. Az áldozat szabályosan haladt a kerékpársávban, amikor a kocsi átszakította a szalagkorlátot és nekicsapódott.

A fiatal férfinek leszakadt mindkét lába, a kórházban halt meg.

A balesetet okozó sofőr és az egyik BMW sofőrje is súlyosan megsérült. Mindketten kórházba kerültek. Az akkor 33 éves sofőrt a betegágyánál hallgatták ki a rendőrök halálos közúti baleset gondatlan okozása miatt. 

A balesetet szenvedő egyik autó.
Fotó: MTI/Mihádák Zoltán

A nyomozás során kiderült, hogy a balesetet okozó férfi két barátjával versenyzett a hídon, amikor elvesztette az uralmát a 700 lóerősre feltuningolt, RACE-001-es rendszámú, Mercedes felett. A sofőrt letartóztatták, de októberben kiengedték a börtönből, és nyomkövetővel a lábán szabadon engedték. 

A bíróság azóta ezen is enyhített, a férfival szemben már csak az a kényszer-intézkedés van érvényben, hogy nem hagyhatja el Budapest közigazgatási határait, de azon belül szabadon mozoghat a nyomkövetővel a lábán

 - írja a Mandiner.

Az ügyben két gyanúsított van: a Mercedes sofőrjét halálos közúti baleset gondatlan okozásával, a versenyzésben résztvevő egyik BMW sofőrjét pedig közúti baleset gondatlan okozásával gyanúsítja a rendőrség. Utóbbi gyanúsított szabadlábon védekezik. A 34 éves Mercedes-sofőr beismerte bűnösségét, de tagadta a versenyzést a vallomásában. Azt elismerte, hogy gyorsan ment, de állítása szerint csak azért taposott a gázba, mert túl közel ért hozzá a mögötte gyorsan érkező BMW.

A balesetet szenvedő másik autó.
Fotó: MTI/Mihádák Zoltán

Az igazságügyi szakértői vélemény alapján 

a Mercedes legalább 137 kilométer/órával haladt, noha csak 70 kilométeres sebesség megengedett a hídon. 

Azt is megállapították, hogy az autó menetstabilizátora ki volt kapcsolva. Azt pedig vizsgálják, hogy a feltuningolt autók közül bármelyik esetében felmerül-e, hogy illegálisan növelték az autó teljesítményét.

A balesetet okozó férfinak nem ez volt az első balesete, a tragédia idején is 13 büntetőpontja volt, ami pont az a pontszám, amikor a nyilvántartást vezető hatóság értesíti a sofőrt, hogy a pontjainak a száma elérte a kritikus szintet.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!