Lendületben a motorpiac

Vágólapra másolva!
Az év első nyolc hónapjában mintegy 11 800 motor talált gazdára, ami csupán 700-zal kevesebb, mint a tavalyi egész évben eladott mennyiség. Az importőrök szerint a motorpiac hasonló mértékben fog nőni az elkövetkező pár évben, és ezt a lendületet még a január elsejétől - motorokra is bevezetett - regisztrációs adó sem fogja megtörni.
Vágólapra másolva!

Jó szezont zárt a hazai motorpiac, hiszen az év első nyolc hónapjában közel 11 800 kétkerekű talált gazdára, ami mintegy 30 százalékos bővülésnek felel meg. Az eladási statisztikákat továbbra is a Suzuki vezeti 3028 motorral, második helyen a Yamaha áll 2148 darabbal, amit szépen megközelített a Honda 2011 darabos értékesítési eredményével. A legjobban fogyó európai márka az Aprilia volt; augusztus végéig 1424 darab motort adtak el, ami az összesített lista negyedik helyét jelenti.

Jakab Attila, a Magyar Suzuki Rt. motorkerékpár-értékesítéssel foglalkozó munkatársa kiemelkedőnek nevezte, hogy az általuk eladott motorok döntő többsége a 125 köbcenti feletti kategóriába esik. A legjobban a 650-es SV fogyott, de szép számmal vettek GS 500-ast, DRZ 400-ast és 600-as GSX R-t is.

A Kawasakinak csupán két éve van hivatalos importőre Magyarországon, ám ennek ellenére értékesítési növekedésük megelőzi a piaci átlagot: az év első nyolc hónapjában 381 Kawasaki talált gazdára, míg tavaly egész évben 254 darabot adtak el, így stabilan tartják 4. helyüket a 125 köbcenti feletti utcai motorok eladásában. A Kawasakinál idén a középkategóriás motorok voltak a legkelendőbbek, ezen belül is a Z750-es és az ER-5-ös volt a szezon slágere. Makranczi Zsolt, a márka marketingvezetője optimistán látja a jövőt is, szerinte a motorpiac fejlődése 2-3 évig még biztosan folytatódik, utána elképzelhető a növekedés csökkenése, esetleg stagnálás.

Hasonlóan vélekedik Hirtling Gábor, a Yamaha Hungária munkatársa is, aki szerint a piac várhatóan még hasonló ütemben emelkedik a következő esztendőkben. - Valószínűleg némi megtorpanás várható az év első hónapjaiban, de úgy gondolom, hogy a január elsejétől esedékes regisztrációs adó nem fogja megtörni a piaci emelkedést a következő évben - tette hozzá Hirtling. Idén egyébként az FZ6 / S;YZF-R1;YZF-R6; és a DRAG STAR modellek voltak a legkeresettebbek a márka palettáján.

Forrás: [origo]

A robogók piaca is nagymotoroknál tapasztalt ütemben fejlődik, a legnagyobb olasz márkákat (Gilera, Piaggio, Vespa) importáló Moto Italia augusztusig 777 darab motort adott el szemben az előző év hasonló időszakában értékesített 729 darabbal. - Az év első fele a terveknek megfelelően alakult, azonban a rossz idő miatt a július és az augusztus elmaradt a tervezettől, de bízunk a vénasszonyok nyarában, hogy az év hátralévő részében ismét javulnak az eladások, így behozzuk a két hónap lemaradását - tudtuk meg Berkes Leventétől, a cég kereskedelmi igazgatójától, aki hozzátette, hogy idén újabb nagy küzdelem alakult ki az egyre erősödő távol-keleti importőrök által behozott robogók miatt (3-5000 db), akik hihetetlen árakon kínálják európai modellek koppintásával készült kétkerekűiket. - Ez azt jelenti, hogy hiába nőnek eladásaink, mivel egyre több márka lép be a piacra, így a piaci részesedésünk csökken az 50 köbcentis kategóriában - tette hozzá.

Berkes bízik abban, hogy a következő években nem lankad a növekedés, szerinte az egészséges az lenne, ha legalább az újautó-eladások 15-20 százaléka körül állna meg az értékesítés, ami 30-40 ezer motort jelentene évente. Ennek feltétele azonban, hogy végre rendeződjön az 50 köbcentis robogók rendszámozása, melynek következtében a hitelezés és a biztosítás is egyszerűsödne, a hiteldíjmutatók pedig az autós THM-k közelébe kerülnének. Megszűnne az átláthatatlan adásvétel és a szürkeimport is, és kevesebb lenne az ilyen jellegű visszaélés - véli a Moto Italia kereskedelmi igazgatója.

MákraIdén januártól-augusztusig
értékesített új mototorok mennyisége
Tavaly egész évben eladott mennyiség

Suzuki

3028

2585

Yamaha

2148

2051

Honda

2011

1603

Aprilia

1424

1330

Piaggio

778

813

CPI

397

-

Kawasaki

381

254

Daelim

338

-

KTM

307

339

Malaguti

204

290

Forrás: Mille Motor Kft.

Regisztrációs adó motorokra/auto/gazdasag/20040928jelentosen.html