Januárban utazhatunk a fonódó villamoshálózaton

fonódó villamos, próbajárat, Kolosy tér
Vágólapra másolva!
Január 16-án megindulhat a forgalom a budai fonódó villamoshálózaton, szerdán lezárult a műszaki átadás-átvétel. A vonal építése 2014-ben kezdődött és 16 milliárd forintba került.
Vágólapra másolva!

Befejeződött a budai fonódó villamoshálóta műszaki átadás-átvétele - írja közleményében a Budapesti Közelekdési Központ (BKK). Kisebb munkálatok még hátravannak, de január 16-án megindulhat a forgalom.

Próbajárat a Kolossy téren Forrás: Origo

A fonódó villamoshálózat építése 2014 őszén kezdődött és a munkálatok komolyan próbára tették a fővárosban közlekedők türelmét. A BKK úgy fogalmazott a közleményében, hogy ez volt

A fonódó villamoshálózat lényege, hogy összekötötték a budai villamosvonalakat, így

észak-déli irányban egy összefüggő hálózat jött létre

a Bécsi út-Vörösvári út, illetve Hűvösvölgy és a Fehérvári út, illetve a Kelenföldi pályaudvar között.

Az eddig különálló vonalak összekötése mellett új pályát is építettek a Bem rakparton és felújították a Bécsi úti, illetve Frankel Leo úti villamospályát is.

A hálózat európai uniós és hazai forrásból épült meg 15,9 milliárd forintból.

Még lesznek kisebb munkák

A BKK azt írja, hogy a szerdai átadás után a vonalak rendeltetésszerű használatát már nem akadályozó

hiányosságok pótlása és hibák javítása még folyamatban van,

például kisebb út- és járdaépítési munkák befejezése, végleges forgalomtechnikai rend kialakítása, a peronok utasforgalomra való felkészítése, padok, szemetesek kihelyezése.

Ez azonban nem akadályozza meg, hogy a villamosok folyamatosan közlekedhessenek az új vonalakon.

Az utasforgalom 2016. január 16-án indulhat majd meg a fonódó hálózaton, az ott közlekedő villamosok járművezetőinek oktatását, valamint a vonalak utasok nélküli tesztjét követően.

Viszlát, 86-os busz

Hogy pontosan milyen járatok fognak majd közlekedni a hálózaton, és hogyan változik a budai buszjáratok útvonala, azt sokáig nem lehetett tudni.

Október végén azonban megjelent a BKK honlapján a fonódó villamoshálózat forgalmi rendjének társadalmi egyeztetése, amit november 10-ig lehetett véleményezni. Ehhez készítettek egy interaktív térképet is, ahol áttekinthető, hogy mely járatok, pontosan hol fognak közlekedni.

Ezek alapján kiderült többek között, hogy

  • a hálózat járatai közül a leghosszabb vonala a 41-esnek lesz, ezzel 60 perc alatt juthatunk el a Bécsi úttól Kamaraerdőig,
  • a korábbi elképzelésekkel ellentétben megtartották a 18-as villamost, de ez a járat csak hétköznaponként a reggeli és a délutáni csúcsidőben közlekedik majd Hűvösvölgytől a Savoya parkig,
  • megszűnik a 86-os buszjárat, mert ennek szerepét az új villamosvonalak kiváltják,
  • és módosítják a 7-es busz útvonalát is.

A budai fonódó villamoshálózat vonalain főként az új, rövidebb CAF-ok és Tátrák fognak közlekedni, a 47-es és 49-es vonalon pedig maradnak a régi ICS-ek.