Motorhiba miatt kényszerleszállást hajtott végre egy Boeing 737 Max

Air Canada Rouge Boeing 767
Az Air Canada gépe kényszerleszállást követően sikeresen földet ért Tusconban (illusztráció).
Vágólapra másolva!
A hajtómű meghibásodása miatt kényszerleszállást hajtott végre pénteken az Air Canada egyik Boeing 737 Max repülőgépe - számolt be a BBC a kanadai légitársaság közleménye alapján.
Vágólapra másolva!

A beszámoló szerint az utasszállító, amelyen egyébként csak a háromfős személyzet tartózkodott, az amerikai Arizonából repült volna vissza a kanadai Montreálba, de a kapitány nem sokkal a felszállás után vészjelzést adott le. Mint kiderült,

alig 10 perccel a levegőbe emelkedés után a gép számítógépes rendszere motormeghibásodást jelzett, ezért a pilóták úgy döntöttek, hogy biztonsági okokból leállítják az egyik meghibásodott hajtóművet, majd megkezdték a kényszerleszállást az arizonai Tucsonban.

Az Air Canada gépe kényszerleszállást követően sikeresen földet ért Tucsonban (illusztráció). Forrás: Flickr/BriYYZ

A később kiadott hivatalos közlemény szerint közvetlenül a felszállás után a személyzet a bal oldali motor hidraulikus nyomásának csökkenését észlelte.

A legénység és a légitársaság diszpécserei először még úgy döntöttek, hogy továbbrepülnek Montrealba, de közben a pilóták azt látták, hogy a bal szárnynál egyre erőteljesebben szivárog az üzemanyag.

Ezútán azonnal leállították a baloldali hajtóművet, és kényszerlandolásba kezdtek, amit a tucsoni katonai repülőterén sikeresen véghez is vittek. Egyébként a Boeing 737-es gépekkel korábban több rendszerhibából adódó probléma is volt. Sőt,

tavaly öt hónapon belül Indonéziában és Etiópiában is lezuhant egy ilyen utasszállító gép, a két légikatasztrófában összesen 346 ember halt meg.

A baleseteket az MCAS nevű automatizált repülési szoftver hibáinak tulajdonították. Ezután az egész világon majd egy évre a földre kényszerítették a Boeing 737-es gépeket. Az amerikai repülőgépgyártó óriásvállat ez idő alatt számos módosítást hajtott végre a gépeken, beleértve a repülésirányító szoftver többszöri frissítését, a személyzeti eljárások felülírását, illetve a belső vezetékrendszer átépítését.

Ezeknek a gépeknek az újrarepülését csak három hete engedélyezték ismét, de számos országban biztonsági okokból teljesen kivonták a forgalomból a Boing 737-eseket.