A General Motors és a Honda olyan szerződést írt alá, amely garantálja, hogy a Cruise robottaxi-szolgáltatása 2026-ra elérhető legyen Japánban.
San Franciscóban és Phoenixben már tesztelik a szolgáltatást.
Sokan az önvezető autók előnyei között említették a biztonságot,
állításuk szerint megbízhatóbbak az emberi sofőröknél, és a robottaxik kialakítása kedvezőbb a mozgáskorlátozott utasoknak.
Az ellenzők között több közlekedési és tűzoltótiszt is akadt, akik azzal kritizálták a sofőr nélküli taxikat, hogy több esetben a segélyhívók útjába álltak,
és kellemetlenségeket okoztak.
A Cruise már megkezdte az előkészületeket, ugyanis Tocsigi prefektúrában (Tokiótól északra) már tesztelik az önvezető autókat. Az új szolgáltatás a hagyományos fuvarozási vonalakon fog működni, az ügyfelek egy alkalmazás segítségével, az okostelefonjukon rendelhetnek Cruise robotaxikat, és szintén az alkalmazáson belül tudnak majd fizetni.
Bár Tokióban még bíznak a Cruise technológiájában, a kaliforniai gépjárműveket szabályozó hatóság (DMV) biztonsági okokra hivatkozva visszavonta a robotaxikra kiadott engedélyt.
A döntés szerint a Cruise járművei nem elég biztonságosak a közutakra, miután a cég félrevezető információkat közölt a technológiáról.