Módosítottuk adatkezelési szabályzatunkat

Vágólapra másolva!
2009. július 15-én kisebb módosítások lépnek életbe az [origo] és az Origo Zrt. által működtetett további weboldalak, a [freemail] és a Videa adatkezelési szabályzatában. A módosítások az Origo Zrt. egy új hirdetési termékének a következő hetekben várható indulásához kötődnek.
Vágólapra másolva!

A módosítások az úgynevezett sütik (angol eredetiben: cookie-k) kezelésére vonatkoznak, és semmilyen módon nem érintik azt a gyakorlatunkat, hogy felhasználóinkról személyes azonosításra alkalmas adatokat nem gyűjtünk és nem tárolunk.

A lényeg: a sütikhez kapcsolva rendszereink a továbbiakban olyan információkat is tárolnak majd, amelyek alapján különböző érdeklődési körű internetezők csoportjai számára hirdetési szervereink különböző reklámokat jeleníthetenek meg. A rendszer minden információt anomizálva és többszörösen védve, az egyes felhasználók azonosítására nem alkalmas módon kezel. (Ez azt is jelenti, hogy a tárolt adatokból még akkor sem lehet az egyes felhasználókra vonatkozó semmilyen konkrét információt kinyerni, ha az adatok esetleg rossz kezekbe kerülnek - amire egyébként nincsen reális esély.)

Jelent-e bármilyen változást az új termék indulása az [origo] felhasználói számára? Legfeljebb annyit, hogy a jövőben több olyan reklámmal találkozhatnak majd az oldalon, ami valóban érdekli őket. Egyébként minden marad a régiben (ideértve azt is, hogy ha egy felhasználó úgy állítja be böngészőjét, hogy az ne fogadja a sütiket, akkor rendszerünk ezt az anonim azonosítót sem tárolja).

Némi háttér a fentiekhez: az [origo], mint a web legtöbb médiaterméke, elsősorban a hirdetésekből él. Nem csak a napi hírek és a felhasználók között vagyunk tehát közvetítő médium, hanem a hirdetők és a felhasználók között is. Arra törekszünk, hogy mindkét ügyfelünk, vagyis az olvasó és a hirdető is a lehető legelégedettebb legyen azzal, amit kínálunk neki. De persze előfordul, amikor ők ketten nem ugyanazt akarják: a hirdető mondjuk nagyobb felületet szeretne, az olvasó pedig azt, hogy minél kevesebbet kelljen görgetnie az egérrel, mielőtt olvasni kezd. Az Origo Zrt. munkatársai folyamatosan keresik azokat a megoldásokat, amelyek lehetővé teszik, hogy a kétféle szándék találkozzon. A célzott (a szakzsargonban használt kifejezés szerint: targetált) hirdetések éppen erre adnak lehetőséget: kisebb felületen, a böngészést nem megszakítva is értékesek a hirdető számára, aki nagyobb valószínűséggel talál olyan felhasználóra, aki érdeklődik az általa kínált termék, szolgáltatás iránt.

Célzott hirdetésekkel eddig is gyakran találkozhattak az internetezők: a keresésekkor beírt kulcsszavak vagy éppen a felkeresett cikkoldalak tartalma alapján számos intelligens rendszer igyekszik megsaccolni, hogy milyen hirdetést érdemes elhelyezni az adott oldalon. Az [origo]-n most tesztelt rendszer azért kínál többet, mert nem egyetlen, hanem több felkeresett oldal alapján mutat meg az adott süti gazdájának egy-egy, őt feltehetően érdeklő hirdetést. Fontos tudni, hogy a hirdetési rendszer még anonim, védett módon sem egyénre lebontott információkkal foglalkozik, hanem a korábban felkeresett oldalak alapján jellegzetes felhasználói csoportokat azonosít, s attól függően jelenik meg a felhasználónak az egyik vagy a másik hirdetés, hogy az ő gépén tárolt süti titkos, visszafejthetetlen kódja melyik felhasználói csoporthoz van kapcsolva.

Az [origo] számára működésének kezdete óta rendkívül fontos a felhasználói adatok védelme, hiszen tudjuk: csak akkor számíthatunk felhasználóink bizalmára, ha mindig tájékoztatjuk őket adatkezelési gyakorlatunkról, ha nem tárolunk róluk visszaélésre módot teremtő adatokat, s a visszaélések technikai lehetőségét is kizárjuk. Hirdetőink számára új szolgáltatásunkat ezen alapelvek szigorú betartásával nyújtjuk. Kérjük olvasóinkat, ha erre a fejlesztésre vagy az adatvédelem bármely egyéb vetületére vonatkozó kérdésük van, tegyék fel nekünk, készséggel válaszolunk.

Az adatkezelési szabályzatot ide kattintva olvashatja el.