Előre borítékolni lehetett, mégis meg kellett várni a hivatalos bejelentést: a BMW 2006-tól nem szállít motort a Williams-istállónak, teljes erejéből saját együttesére, a nemrég felvásárolt Sauberre kíván koncentrálni. A kék-fehérek 2000 óta álltak (illetve az év végéig állnak is) szerződésben a bajor gyárral, az utóbbi egy évben feszültté vált a felek között a viszony: a BMW sokszor elégedetlen volt a Williamsnél végzett szakmai munkával, az istállónak nem tetszett a németek néha negatív hozzáállása, ezt az egészet pedig megkoronázta, amikor kiderült, hogy a BMW 2006-tól full gyári csapatként indul a Forma-1-ben.
Sir Frank Williams ugyan valószínűleg már rég eldöntötte, hogy nem hosszabbít szerződést a müncheniekkel (valószínűleg így volt fordítva is), választási lehetősége nem nagyon volt. Egész pontosan úgy nézett ki a helyzet, hogy vagy Cosworth, vagy semmi, így a következő idénytől angol motor dolgozik majd az angol kasztnikban.
A Cosworth számára nagy jelentőségű a megállapodás, hiszen 2006-ra eddig csak a Minardival volt szerződése, Paul Stoddarték viszont jövőre lefojtott V10-eseket fognak használni. A V8-as erőforrásokra, amelyek ereje állítólag "lenyűgöző", egészen eddig nem talált vevőt.
A Williams és a Cosworth közös nyilatkozatban is beszámolt a szerződéskötésről, e szerint szeretnék elérni, hogy "a 2006-os szezonban a brit tökély kerüljön a rajtrács elejére. A közös munka nem csak a motorra és a versenyautó többi alkatrészére vonatkozik, hanem a tervezés és a fejlesztés komplett programját is felöleli" - áll a közleményben.
A Cosworth-motorok mindazonáltal csupán átmeneti megoldást jelentenek a Williams életében, sajtóértesülések szerint 2007-től már a Toyota lesz a Williams partnere.