Vágólapra másolva!
A 81. Mirabaud Bol d'Or tókerülő versenyen, amely az egyik legjelentősebb belvízi vitorlás verseny a Kékszalag, a német Rund um és az olasz Centomiglia mellett, ismét a leggyorsabb egytestű vitorlásnak bizonyult Király Zsolt vezetésével a Raffica Libera és tizennégyfős csapata. A Genfi-tóra lecsapó félelmetes vihar elképesztő feladat elé állította a legénységet. Az Origónak Hoffmann Henrik, a Balaton Turizmus Szövetség elnöke nyilatkozott.

Extrém körülmények között nyert a saját hajóosztályában a Raffica Sailing Team a 81. Genfi-tavi tókerülő versenyen, a Bol d'Oron. Milyen volt a hajón átélni a hatalmas vihart és a győzelmet?

Félelmetes. Nagyszerűen kezdődött a verseny egy olasz riválist leszámítva mindenkitől elléptünk, és bár az előrejelzések alapján számítottunk a viharra, amikor megérkezett már őket is leszakítottuk. Mivel azonban a Raffica Libera egytestű vitorlás, nem alkalmas a viharban való hajózásra, így a viharprotokollnak megfelelően leszereltük a vitorlákat, és a legénység tagjainak saját testsúlyával egyensúlyoztuk a hajót, hogy fel ne boruljon.

Hatan végig a vízben voltak, óriási küzdelem volt mindenki részéről. Egy órát sodródtunk rossz irányba, sajnos több ellenfelünk ekkor megelőzött minket, de amint jobbra fordult az idő, és biztonságosnak éreztük, folytattuk a versenyt. Jó taktikával szép sorban utolértünk mindenkit, és újra az élre álltunk, így végül magabiztosan arattunk nagyon értékes győzelmet.

Az ön neve nem szerepel a Raffica honlapján, azaz hivatalosan nem tagja a legénységnek. Hogy került a Balaton Turizmus Szövetség elnöke a hajóra?
Én is vitorlázom, gyerekkorom óta folyamatosan hajón vagyok. Barátommal, Czégai Péterrel szoktam vitorlázni. Sok hajón és sok versenye, így a Kékszalagon is együtt indultunk, ő a kormányos, én pedig a taktikusa, mint amolyan ifjú padawan. Eredetileg Peti kapta a meghívást, és ő ajánlotta fel, hogy tartsak vele a Bol d'Or versenyre is.

Ha már Balaton és Kékszalag: egy hónap múlva már ellenfelek lesznek a mostani társakkal?
Ezt ma még nem tudom megmondani. Mi tavaly egy extrém 40-essel indultunk, kilencedikek lettünk, de az egy egészen más hajó, egy katamarán, míg a Raffica egytestű.

Vihar előtti csend a Genfi tavon Forrás: Origo

Ennél sokkal fontosabb, hogy testközelből láthattam, milyen harcias csapata van Zsoltnak, hogy küzdenek, csak gratulálni tudok nekik. Lehet persze, hogy ellenfélként találkozunk a Kékszalagon, de egyelőre ezzel még ráérünk foglalkozni. Még a közös sikert ünnepeljük, mert ez a győzelem tényleg nagy dolog volt!