A száguldás a 17. körben folytatódott, ezúttal is állórajttal, ami ezúttal Verstappennek sikerült a legjobban, ismét nem tűrt kompromisszumot, és keményen beszúrt a belső ívre az 1-es kanyarban, ezzel Ocont és Hamiltont is meglepte. A közepes keverékű gumikkal átvette a vezetést, ráadásul Ocon maradt a 2. helyen, ami kedvező helyzetbe hozta őt.
Legalábbis egy körre, mert Ocon nem tudta feltartani Hamiltont, a Mercedes elment az Alpine mellett, majd a leggyorsabb körrel igyekezett Verstappen mögött, aki rögtön elkezdett takarékoskodni a közepes keverékű gumik élettartamával. Mögöttük Ocon, Ricciardo, Bottas, Gasly, Giovinazzi, Vettel, Cunoda és Leclerc ment pontszerző helyeken.
A zavartalan küzdelmet Cunoda szakította félbe,
összeakadt Vettellel, letörte az első szárnyát, és majdnem egy teljes kört megtéve tudott csak visszaevickélni a bokszba. Átmenetileg VSC-fázis volt érvényben, ez kissé segített a gumikkal nem túl jól álló Verstappennek, majd 1,2 másodperces különbséggel a 25. körben kezdték újra hajszolni egymást.
A következő körök sem teltek esélytelenül, Alonso megpördült, Vettelnek pedig műszaki problémája adódott, miután összeakadt Räikkönennel, ezért ő is kiszorult a pontszerző helyekről. Cunoda 5 másodperces időbüntetést kapott, a finn pilótának új orrkúpra volt szüksége. Hamilton közben fokozta a nyomást, a 29. körnél folyamatosan 0,7-1,5 másodperc közötti távolságból üldözte Verstappent.