Vágólapra másolva!

Az utolsó verseny előtt összesítésben vezetett Mika Häkkinen előtt, ám a finn győzelmével lemaradt a végső sikerről. Éppen abba fáradt bele, hogy bármennyire is igyekszik, sehogy sem léphet ki Schumacher árnyékából, ezért bejelentette, hogy pályafutását a Jaguarnál folytatja.

Az újonc istállóval viszont csak nagyon gyenge eredményeket ért (érhetett) el "Fast" Eddie 2000-ben, a debütáló szezon egyértelműen csalódást okozott. Kétszer szerzett pontot, Monacóban negyedik, Malajziában hatodik lett.

Közben a csapathoz érkezett Niki Lauda sportigazgatónak, ám az osztrák legenda sem volt képes csodára: Irvine egyszer ugyan (ráadásul pont Monacóban) dobogóra állhatott 2001-ben, ezt leszámítva azonban el lehet felejteni az évet.

A téli szünet csak rosszal kecsegtet a 2002-es évadra. A Jaguar hibázott az autó tervezésénél, így az első vezetőszárnyat újra kellett készíteni (ettől függetlenül is sokkal lassabb az új kocsi a réginél), de Irvine szerint ez még nem a vég, az Ausztrál Nagydíjig ki lehet javítani a problémákat.