Vágólapra másolva!
A maranellói istállónál úgy vélik, ami elromolhatott, az el is romlott Montrealban. A befújt diffúzorok silverstone-i betiltásától várják az igazi előrelépést.

A Ferrarinál már az esőt is sorscsapásként élték meg a Kanadai Nagydíjon, mert úgy érezték, száraz pályán a győzelemre is lett volna esélyük, végül azonban kénytelenek voltak beérni Felipe Massa 6. helyével, mert Fernando Alonso a Jenson Buttonnal történt ütközés során kiesett. A Scuderia technikai igazgatója, Pat Fry úgy vélte, a változékony időjárási körülmények között szerencsejátékká fajult a boksztaktika, és ma egyszerűen nem húzták ki a csapat "lottószámait."

"Az esélyeim, hogy felállhassak a dobogóra, sőt, akár a győzelemért is harcolhassak, akkor váltak köddé, amikor (Narain) Karthikeyant előztem" - magyarázta Massa, aki még az 50. körben is a 3. helyen állt. "Nagyon lassan ment a száraz íven, de aztán ahogy mellé értem a vízen, rálépett a gázra, és én elvesztettem az irányítást az autóm fölött, a falban kötve ki."

"A következő Safety Car-nak köszönhetően felzárkózhattam a mezőnyhöz, aztán a végén meg tudtam előzni néhány autót, egészen a 6. helyig jutva. Dühös vagyok, ezen nincs is mit tagadni."

A 2. helyről rajtoló Fernando Alonso rosszkor váltott intermediate gumikra, s már a 20. körben is csak 9. volt, aztán a 6. helyen haladt, amikor a 37. körben Button megpróbált elmenni mellette, és összeütköztek.

"Az idei legjobban sikerült időmérőnk után a Safety Car mögül kellett rajtolnunk, holott úgy éreztem, nekünk az intermediate gumik lennének a legjobbak" - panaszkodott Alonso. "Azt követően azonban, hogy átváltottunk azokra, zuhogni kezdett az eső, és piros zászlókkal megszakították az edzést, ezért akik addig nem tették meg, büntetlenül kereket cserélhettek."

"Azután megtörtént az az ütközés Buttonnal, s ettől, mint valami utolsó inzultustól, az autóm fennakadt a kerékvetőn, ahonnan el sem tudtam indulni. Nagy kár, mert ma nagyon jó volt a versenytempónk, csak balszerencsések voltunk: nem csak én érzem így, ez tény."

A sportfelügyelők megvizsgálták ugyan az ütközést, de úgy ítélték, Button nem érdemel büntetést. Az indoklásuk szerint "az 5-ös rajtszámú autó (Alonsóé) a bokszkiállása utáni első körében járt. Úgy tűnt, a 4-es rajtszámú autó (Buttoné) már a kanyar bejárata előtt egyértelműen elfoglalta a belső ívet, és ki kellett mennie a rázókőre is, hogy kívülről megpróbálja elkerülni a találkozást az 5-ös rajtszámú autóval.

Noha a Ferrarinál úgy érezték, montreali teljesítményük azt bizonyítja, hogy fejlődtek, a csapatfőnök Stefano Domenicali a Brit Nagydíjtól kezdve vár jelentős előrelépést, amikor betiltják a hideg és forró befújásos diffúzorokat is. Ez nekik kedvezhet.

"Valenciában ismét erősnek kell lennünk, aztán tovább kell fejlődnünk a következő versenyekre. Elsősorban Silverstone-ra gondolok, ahol az aerodinamikai hatékonyságnak nagyobb szerepe lesz, és a kipufogókkal kapcsolatban hatályba lépő új szabályértelmezés megváltoztathatja az erőviszonyokat" - mondta.