Vágólapra másolva!
A balul elsült tavalyi kísérlet, a polipkipufogó kudarca ellenére sem féltek újító szellemmel hozzálátni idei modelljük fejlesztéséhez.

A tavalyi McLaren bemutatásakor sokan meglepődtek az MP4-26 szokatlan - egyesek szerint az 1994-es Benettonra hasonlító - külsején, az autó valódi újdonságai azonban a karosszériája alatt rejtőztek. A legérdekesebb a polipkipufogó volt, amelyet annyira eldugtak, hogy a szakma is sokáig csak találgatni tudta, pontosan hol vezették ki. Ám a koncepció zsákutcának bizonyult, ezért a McLaren kénytelen volt lóhalálában áttervezni a kipufogót, és előzetes tesztelés nélkül vetette be az autóját a melbourne-i idénynyitón.

Az MP4-26 új változata végül ütőképes lett: hat nagydíjat meg is nyertek vele, és Jenson Buttont a 2. helyre segítette az egyéni összetettben. A McLaren ügyvezető igazgatója, Jonathan Neale azt állítja, a polipkipufogó kudarca nem vette el a kedvüket a kísérletezéstől, ezért az idei modelljük tervezésének is innovatív szellemben vágtak neki.

"Ez a játék a kontrollált kockázatvállalásról szól. Az F1-ben sohasem lehet hátradőlni és lazítani" - mondta az Autosport Internationalen. "Gondoljunk arra, amit a Renault csinált. Újszerű felfogást követtek, amikor a padlólemez eleje alá vezették ki a kipufogót, és ez hasznukra is vált, hiszen a szezon elején feljutottak a dobogóra. Aki nem pörgeti elég gyorsan a fejlesztéseit, az visszafelé halad. A Red Bull, a Ferrari, a Mercedes és mi az évek során nagyon hatékonyak lettünk ezekben a fejlesztésekben."

"Előfordult, hogy azért kerültünk hátrányba, mert kockázatokat vállaltunk" - tette hozzá Neale. "Tavaly csúnyán megbotlottunk, és küszködtünk a megbízhatósággal, miután bizonyos területeken valószínűleg túl sokat vállaltunk, aminek megfizettük az árát."

"A tél során nem használtuk ki a tesztelésre rendelkezésünkre álló értékes időt sem. Ezt természetesen nem felejtettük el, de ettől még nem szabad defenzíven gondolkodnunk. Ha versenyeket akarunk nyerni, mindenképpen keményen oda kell tennünk magunkat. Nem szabad kerülnünk a kockázatokat az új projektek megvalósítása során."

Forrás: McLaren

Az Autosport arról számolt be, hogy a 2012-es McLaren váza már a múlt év vége előtt átment a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kötelező töréstesztjein, amelyeken az új Ferrari először megbukott. Neale hangsúlyozta, hogy a wokingi istállónak minden évben harcolnia kellene a világbajnoki címért, amelyet legutóbb 2008-ban, Lewis Hamilton révén hódítottak el.

"Ha megnézzük, hogy az elmúlt tíz-tizenöt évben hány futamgyőzelmet arattunk, és milyen helyeken végeztünk az összetettben, láthatjuk, hogy minden szezonban nyertünk versenyt" - mutatott rá. "2011-ben csak hárman nyertek egynél többet, és közülük ketten a mi pilótáink voltak. A vb-címhez járó dobpergést viszont már bosszantóan régen nem hallottuk."