Vágólapra másolva!
Úgy érezte magát a kínai futamon, mintha a Le Mans-i 24 órás versenyen egy alacsonyabb kategóriában induló autót vezetve le kellett volna húzódnia a gyorsabbak elől. Az alternatív stratégia nélkül viszont nem érhetett volna célba az 5. helyen.

A Malajziai Nagydíjhoz hasonlóan Kínában is az élmezőnyétől eltérő taktikát eszelt ki a McLaren a versenyzőinek, hátha ezzel kompenzálni tudják az autó gyengébb tempóját. A csapatfőnök Martin Whitmarsh ugyanakkor tudta, hogy ez a megoldás megnehezítette Jenson Button és Sergio Pérez feladatát.

"A döntésünk mindkét pilótánknak sok munkát adott a futamra. Mindkettejüknek összeszedetten, a gumikat kímélve kellett vezetnie, észben tartva, hogy a végeredmény a kockás zászló leintésekor születik meg. Ehhez nagy fegyelemre van szükség" - mondta.

Button a közepes keménységű gumikon szerezte meg a nyolcadik rajtkockát, így az előle indulókkal ellentétben nem az első, hanem az utolsó etapjára kapta meg a gyorsan kopó lágy gumikat, és három helyett két kerékcserével teljesítette a távot. A húzás bevált, a brit az 5. helyen ért célba, és úgy véli, az alternatív taktika nélkül hátrébb végzett volna.

"Mivel nem voltunk kellően gyorsak ahhoz, hogy ugyanolyan stratégiát válasszunk, mint a többiek, hosszabb etapokat vállaltunk be, két bokszkiállást végrehajtva a három helyett. Számunkra ez volt a leggyorsabb út a célig" - közölte. "Másképpen nem lettünk volna ötödikek."

Ez azonban fájdalmas döntéseket követelt Buttontól - többek között versenyzői ösztönének ellentmondva lényegében el kellett engednie mindenkit, aki megtámadta őt. "Hagynom kellett, hogy mások megelőzzenek, hogy óvjam a gumikat, ugyanis tönkretette volna a versenyünket, ha nem tartom a kitűzött köridőket. Lassan kellett haladnom, holott általában inkább harcolnék a többiek ellen" - mondta. "Ha állóra fékezem az egyik kereket, vagy ráhajtok a gumitörmelékekre, tönkrement volna a stratégiám."

"Ez szokatlan módja a versenyzésnek, kicsit olyan volt, mintha Le Mans-ban egy LMP2-es autóban ültem volna, és az LMP1-es (azaz a legerősebb) kategória autói folyamatosan utolértek volna."

"Nem ez a legélvezetesebb módja a versenyzésnek, de ezzel tíz pontot szereztünk" - ismerte el. "Legyőztük az egyik Ferrarit és az egyik Lotust, aminek örülnünk kell." Button ugyanis megelőzte Felipe Massát és Romain Grosjeant is, akiknek a csapattársai az első két helyen értek célba.

A McLaren másik pilótájának, Sergio Péreznek meg kellett elégednie csapatfőnöke dicsérő szavaival, 11. helyéért ugyanis nem jár pont. "Az első etapom egész jól sikerült, azt gondoltam, hogy szép eredményt érhetünk el a taktikával, de utána tönkrementek a gumik, ami ártott a tempónknak" - nyilatkozta a mexikói, aki Buttonnal ellentétben a középső etapjára kapta meg a lágy Pirelliket.