Következő mérkőzések
Lengyelország
15:002024. június 16.
Hollandia
Szlovénia
18:002024. június 16.
Dánia
Vágólapra másolva!
A Pirelli szerint „drámai mértékben” megnőhet az F1-es autók tempója a 2015-ös idényben. Hülkenberg szerint 2014-ben nehezebb volt vezetni az autókat, mint a korábbi években.

A 2014-es idény elején sokan élesen bírálták az új Forma-1-es szabályokat, elsősorban a turbómotorral felszerelt autók hangja és tempója miatt panaszkodtak. Az idénynyitó előtt egyesek még azt is elképzelhetőnek tartották, hogy az F1-esek tempója a GP2-es autók szintjére süllyedhet. Ez végül túlzásnak bizonyult, a szezon végére ráadásul az autók már gyorsabbnak is bizonyultak az elődjeiknél.

A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery úgy véli, a télen elvégzett fejlesztéseknek köszönhetően jövőre még gyorsabbak lesznek az autók, ami a gyártó gumiválasztását is befolyásolja majd. „Ha mindenhova ugyanazokat a keverékeket vinnénk el, mint tavaly, akkor a korábban óvatosnak tartott gumiválasztásunk is túl agresszívnak bizonyulhat. 2015-ben ugyanis drámai mértékben nő majd az autók tempója" – magyarázta Hembery.

A sportigazgató arra alapozza a kijelentését, hogy a tavalyi idény közben is óriásit léptek előre a csapatok, pedig a befagyasztott hajtásláncokhoz hozzá sem nyúlhattak. „Most ismét nagy ugrásra számítunk a teljesítményben, ha pedig két másodperccel javulnak a köridők, akkor a gumik viselkedése is radikálisan megváltozik. Ezzel tisztában kell lennünk, és figyelnünk kell a fejleményeket."

Hembery szerint egyébként sikeresek voltak a szabályváltozások, hiszen a Mercedes uralma ellenére remek versenyeket láthattunk 2014-ben. „Számos érdekes csata zajlott a pályán, még az istállókon belül is – erre az elmúlt években kevés példát láthattunk" – vélekedett.

Hülkenberg szerint nehezebb vezetni az idei autókat Forrás: AFP

Nehezebb vezetni az autókat

Nico Hülkenberg szerint sincs probléma az új szabályokkal, ő egyedül a szívómotorok hangját hiányolja a jelenlegi autókból. Állítása szerint a 2014-es autók a kisebb leszorítóerő és az erősebb motorok miatt nagyobb kihívás elé állították a versenyzőket, mint a korábbi években. Szerinte a jelenlegi autókkal nem lehet huzamosabb ideig a határon autózni, ami megnöveli a hibák számát.

„Korábban nagyobb volt a leszorítóerő, ezért ha néha túl keményen is hajtottunk, volt egy biztonsági zóna, amely megvédett minket a kicsúszástól" – magyarázta a német. „Most viszont sokkal könnyebb túllépni a határon, és akkor az egész körünknek annyi. De lehet, hogy csak azért éreztem így, mert a mi autónk nagyon érzékeny volt."

Hülkenberg szerint a Mercedes hajtáslánca rendkívül jól vezethetővé tette a Force Indiát, a V6-os turbók pedig erősebbek, mint az előtte használt V8-as szívómotorok, csak a leszorítóerő hiánya nehezíti meg a pilóták dolgát. „Én személy szerint a hangot is hiányolom, de ettől eltekintve valójában egy erősebb motorról beszélhetünk" – ismerte el Hülkenberg.

Sokat tanult

Noha Hülkenberg csapattársával ellentétben 2014-ben sem tudott felállni a dobogóra, 37 ponttal megelőzte Sergio Pérezt a tabellán. Úgy véli, csak Bahreinben maradt el egyértelműen a mexikói tempójától, a többi versenyen inkább a balszerencse akadályozta meg abban, hogy még nagyobb előnnyel végezzen Pérez előtt. Annak különösen örült, hogy a gumikímélés tekintetében sem maradt el csapattársától, pedig a mexikói híresen jó ebben.

„Mindig van olyan terület, ahol javulhatunk, és szerintem én is sokat tanultam az idény során" – utalt a gumikkal való bánásmódra. „Az a lényeg, hogy nyitottak legyünk, és folyamatosan figyeljük, miben tudunk javulni."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Mindent egy helyen az Eb-ről