Következő mérkőzések
Magyarország
15:002024. június 15.
Svájc
Olaszország
21:002024. június 15.
Albánia
Vágólapra másolva!
A gyártó már tudja, hogy a versenyzőknek milyen keverékeket kértek a csapatok az Ausztrál Nagydíjra. A menedzserük szerint egyelőre csak tapogatózni fognak az új szabályokkal kapcsolatban.

Az idei szezontól kettő helyett akár háromféle gumikeveréket is használhatnak a csapatok egy adott versenyhétvégén, és a két autójukra egymástól eltérően is választhatnak. Az istállóknak a tengerentúli helyszínek esetében legkésőbb 14 héttel a futam előtt le kell adniuk az FIA-nak az igényeiket, a Pirelli kedden fogja nyilvánosságra hozni a jövő hétvégi idénynyitóra vonatkozó leosztást.

A cég Melbourne-re a szuperlágy, a lágy és a közepes keverékeket kínálta fel:

az utóbbi kettőt a futamon, az elsőt pedig a Q3-ban lesz kötelező mindenképpen használni. Mario Isola, a Pirelli sportprogramjának menedzsere szerint érdekességek várhatók.

Több kerékcsere jön? Forrás: © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)/© Foto Studio Colombo

„A szezon elején szerintem lesz némi kavarodás, mert az első négy versenyre már nagyon korán ki kellett választani a keverékeket, jóval a téli tesztek előtt” – mondta Isola. „Ezért

de lehet, hogy ezek igazán csak a szabadedzéseken jelentkeznek majd, a versenyre egymáshoz hasonló stratégiák alakulnak ki” – találgatott.

Isola szerint a csapatok ma már olyan fejlett szimulációs eszközökkel dolgoznak, hogy képesek gyorsan alkalmazkodni a szabályváltozásokhoz, és rátalálni a számukra optimális stratégiákra, de

hiszen hozzáadtunk a készlethez egy újabb, lágyabb keveréket. Ha a csapatok agresszívabb taktikát terveznek, több kerékcserét láthatunk” – vetítette előre.

A gumitaktika kulcsfontosságú az F1-ben Forrás: © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)/© Foto Studio Colombo

Az idénynyitó abból a szempontból is szokatlannak ígérkezik, hogy várhatóan

életbe lép az új, „székfoglalóra” emlékeztető időmérő,

a leglassabb versenyzők folyamatosan esnek majd ki, nem csupán az adott szakasz végén. A csapatok viszont még nem tudtak a szabálymódosításról, amikor a gumiválasztásukat leadták, így az új lebonyolítási rendszer sajátosságait nem vehették figyelembe. Ez okozhat bonyodalmakat, bár a Williams technikai igazgatója, Pat Symonds szerint a helyzet mindenki számára ugyanolyan.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Mindent egy helyen az Eb-ről