Vágólapra másolva!
Tovább kísértik az ismerős gondok a második idényére készülő istállót. A Brembo különböző szettjeivel nem egyformán működik az autó, ezért a versenyzők nem bíznak meg benne teljesen.

A Haas tavaly tisztességes, talán várakozáson felüli eredményekkel debütált a Forma-1-ben, a konstruktőri tabellán megelőzték a Renault-t és a Saubert is. A csapat idei célja, hogy a 8. helyről még feljebb kapaszkodjanak a rangsorban, de ehhez néhány területen javulniuk kell: Romain Grosjean szerint gyakran túl lassan reagáltak a nagydíjhétvégéken felmerülő problémákra, és a fékrendszerre egyértelműen jobban oda kell figyelniük.

A működésével tavaly sűrűn meggyűlt a bajuk, és az első előszezoni tesztsorozat után úgy néz ki, a problémák tovább kísértik őket.

"Nem jutottunk dűlőre a fékekkel. A legfőbb gond az, hogy össze-vissza teljesítenek - ismerte el a csapatot irányító Günther Steiner. - Megint az van, hogy egyszer nagyon elégedettek a versenyzők a fékekkel, aztán a következő garnitúrával már nem. Emiatt sok időt veszítünk. Nem csupán a fékcsere miatt, hanem azzal is, hogy a versenyző kevésbé bízik meg az autóban."

A Haas még mindig nem igazodott el a fékeken Forrás: DPPI/Florent Gooden

"Kedden jók voltak a fékek, csütörtökön szintén, szerdán viszont problémáink adódtak velük."

A Haas a Brembo ügyfeleként teljesítette első szezonját, de a Brazil Nagydíj edzésein már kísérleteztek a Carbone Industrie féktárcsáival és fékbetéteivel is.

Egyelőre nem váltanak beszállítót, azonban folytatni fogják a tesztelést a másik gyártóval.

"Még nem vizsgáltuk meg eléggé, hogy az ő termékeik következetesen teljesítenek-e vagy sem. Tavaly végrehajtottunk egy tesztet, de nem szűrtünk le belőle semmilyen végkövetkeztetést - mondta Steiner. - Idén is fogjuk tesztelni (a CI-t), csak még nem tudjuk, mikor, melyik versenyen."

2017-re a féktárcsák engedélyezett maximális vastagságát 32 mm-re emelik az eddigi 28-ról, ezzel együtt a hűtést szolgáló furatok számát 1200-ról 1500-ra, mivel növekszik a fékek terhelése (az autók nagyobb légellenállása ugyan csökkenti a végsebességet, de az extra tapadás rövidebb, ellenben keményebb féktávokat eredményez). A Brembo mérnöke ugyanakkor korábban azt állította a Motorsport.com-nak, hogy több csapat marad a 28 mm-es tárcsáknál, mint ahányan a nagyobbra váltanak.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!