AUSTIN, TX - OCTOBER 19: Ferrari Team Principal Maurizio Arrivabene talks with Sebastian Vettel of Germany and Ferrari in the garage during practice for the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 19, 2018 in Austin, United States. Mark Thompson/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A Ferrari csapatfőnöke cáfolta azokat a pletykákat, amelyek szerint az istállóban káosz uralkodik, és emiatt nem tudták hozni a várt eredményeket. Maurizio Arrivabene kiállt Sebastian Vettel mellett is.
Történjék bármi az USA Nagydíjon, vagy a szezon hátralevő részében, a Ferrari már csak óriási szerencsével és a Mercedes sorozatos hibáival nyerheti meg a világbajnoki címet. A Japán Nagydíjon történtek után olyan hírek érkeztek a vörösök háza tájáról, hogy feszültség van csapaton belül a technikai igazgató Mattia Binotto és a csapatfőnök Maurizio Arrivabene között. Utóbbi most cáfolta, hogy gondok lennének, mondván akkor nem tudnának versenyezni a Mercedesszel.
Galéria: Az USA Nagydíj szombati napja - Galéria
2/21
AUSTIN, TX - OCTOBER 20: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes WO9 on track during final practice for the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 20, 2018 in Austin, United States. Dan Istitene/Getty Images/AFP
A Japán Nagydíj szombatján a Ferrari emlékezetes taktikai baklövést követett el, miután mindkét autóját a köztes esőgumikon küldte pályára, miközben a többi csapat slickeken ment ki. Mint kiderült, utóbbi volt a helyes döntés.
Maurizio Arrivabene az eset után nyilvánosan kritizálta a csapatot, az USA Nagydíj előtt azonban azt mondta, ebben nem volt semmi rendkívüli, csupán jó indokot szolgáltatott a Ferrari rosszakaróinak.
„Mióta a Ferrarinál vagyok a csapatfőnöki pozícióban, mindig tartottam a hátam, és ezután is fogom – mondta az Autosportnak. – Három és fél év után elkerülhetetlen volt, hogy a ló egyszer csak megbokrosodik, ahogy az Szuzukában történt. Ezáltal eljött az idejük azoknak, akik arra vártak, hogy a semmiből kreáljanak ellentmondást. Az volt a benyomásom, hogy egyesek csak erre vártak, hogy kritizálhassanak minket."
Arrivabene elismerte, hogy a szuzukai baki után össze kellett ülnie a csapatnak rendezni a sorait, ez azonban még nem jelenti azt, hogy válságban lennének. „Nem bánom a megbeszéléseket, a csönd az, ami zavar.
Világos, hogy egyeseknek az az érdeke, hogy zavart keltsenek a csapatunkban.
Amikor az ember vezeti a világbajnokságot, egy félmosoly is harmóniát tud tükrözni a csapatról, azonban ha visszacsúszik a második helyre, normális, hogy kevesebbet mosolyog. Talán meg kellene tanulnunk többet mosolyogni, ha ez segít megállítani az alaptalan pletykákat. Egy olyan nagyszerű rivális ellen harcolunk, mint a Mercedes, ezt pedig nem lehet megtenni egy zavarodott csapattal."
Az austini időmérő után úgy tűnik, azzal, hogy a Ferrari visszatért az autója egy korábbi konfigurációjához, megoldotta az új fejlesztések hatására fellépő gondokat.
Arrivabene azonban rávilágított, hogy az utóbbi futamokon nem csak azért nem voltak versenyképesek, mert nem hozták a várt teljesítményt, hanem azért is, mert közben a Mercedes is fejlesztett.
„Az utóbbi három versenyen veszítettünk a formánkból, ezt tudjuk, de elemeztük a helyzetet és remélhetőleg megtaláltuk a megoldást. Nem szabad azonban elfelejtenünk, hogy nem csak mi estünk vissza, közben a Mercedes is erősödött, ez a két dolog együtt pedig azt eredményezte, amit az elmúlt versenyeken láttunk."
Vettel elismerte, teljesíthetett volna jobban
Rengeteg vita folyik arról, hogy a Ferrari idei világbajnoki címe Sebastian Vettel egyéni hibáin, vagy inkább a csapat bakijain úszott el. A német pilóta szerint valahol a kettő között van az igazság, mert
azt ő is elismeri, hogy nem mindig hozta a tőle elvárható szintet, Lewis Hamilton jobb volt nála.
„Igen, [jobb munkát végzett], ez nyilvánvaló, elég megnézni a pontokat” – mondta önkritikusan Vettel.
Sok versenyen túl vagyunk már, néhányukon pedig teljesíthettem volna jobban. Ha meg akarunk nevezni egyet, akkor Hockenheimet mondom.
Ezen kívül voltak olyanok, amelyeken csapatként lehettünk volna jobbak. Összességében azonban nem volt elég olyan futam, amelyen megvolt a sebességünk ahhoz, hogy domináljunk, megszerezzük a pole pozíciót és megnyerjük a versenyt. Sajnos ez nem gyakran történt meg, vagy nem elég gyakran."
Galéria: Az USA Nagydíj szombati napja - Galéria
2/21
AUSTIN, TX - OCTOBER 20: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes WO9 on track during final practice for the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 20, 2018 in Austin, United States. Dan Istitene/Getty Images/AFP
Az amerikai hétvége előtt felerősödtek a pletykák, amelyek Vettel és a Ferrari kapcsolatának megromlásáról szóltak, és azt is kilátásba helyezték, hogy a német idő előtt távozhat Maranellóból.
Arrivabene ezek után mindenkit biztosított róla, hogy továbbra is megbíznak Vettelben.
„Az biztos, hogy a Sebastian felé irányuló kritikák nem a csapatból jönnek, mert már sokszor elmondtam, hogy együtt nyerünk és együtt veszítünk" – nyilatkozta a csapatfőnök az FIA pénteki sajtótájékoztatóján.
Arrivabene Vettel korábbi nagy visszajöveteleit is felhozta példának arra, hogy versenyképes autó nélkül senki sem tud csodát tenni.
„Emlékszem a felzárkózásokra, amelyeket Sebastian produkált a Red Bull-lal. Kétszer is megtette, hat versennyel a szezon vége előtt. Nagy volt a hátránya, de a tehetségének és egy nagyon versenyképes autónak köszönhetően képes volt felállni és elérni a célt.
Olyan versenyképes ellenfelekkel, mint amilyeneket az utóbbi években láttunk, elengedhetetlen, hogy kiváló autónk legyen. Emlékszem, hogy a Ferrarinak 2002-ben és 2004-ben olyan autója volt, amely képes volt elfedni a csapat és a versenyzők hibáit.
Mindig azt mondom, hogy együtt nyerünk és együtt veszítünk, de számításba kell vennünk a versenyzők és a csapat hibáit is, de az, hogy ezek mennyibe kerültek nekünk az idén, csupán egy matematikai művelet, ami nem változtat a helyezésen."