Már csak 18 futamgyőzelemre van a hétszeres világbajnok Michael Schumacher rekordjától, ahogyan 5 világbajnoki címénél is csak a német legenda nyert többet, a pole pozíciók terén pedig már réges régen megelőzte őt. Mindezek ellenére sokan még mindig szkeptikusak Lewis Hamiltonnal kapcsolatban, mondván csak a Mercedesnek köszönheti az utóbbi években elért sikereit. Toto Wolff, a címvédő istálló csapatfőnöke sajnálja, hogy az emberek többsége csak akkor tud elismerni valakit, ha az illető már visszavonult, vagy meghalt.
Miután Hamilton a tavalyi Mexikói Nagydíjon bebiztosította ötödik világbajnoki címét, tucatszámra érkeztek az összehasonlítások minden idők legeredményesebb pilótájával, és a jóslatok arról, hogy mikorre döntheti meg Schumacher legfőbb rekordjait. Wolff szerint versenyzője már most van olyan jó, mint a pályafutását a Mercedesnél befejező hétszeres világbajnok, a kétkedők pedig jobban tennék, ha élveznék a teljesítményét, amíg tehetik.
Véleményem szerint Lewis Michael [Schumacherrel] egyetemben a legjobb, akit valaha láttunk. Ezt azonban csak akkor fogjuk felismerni, ha egy nap majd visszavonul
– nyilatkozta a The Nationalnak. – Hajlamosak vagyunk nem elismerni valakinek a nagyszerű teljesítményét akkor, amikor az megtörténik. Ezt mindig megtesszük azokkal, akik meghalnak, vagy visszavonulnak, olyasmit azonban soha sem hallani, hogy »ez a srác hihetetlen, azért élünk, hogy lássunk egy kivételes teljesítmény nyújtó embert.« Szerintem fel kellene ismernünk ezt az alatt, amíg az illető versenyzik."
Hamiltonról rengetegen elmondták már, hogy nem csak a vezetés terén van nagy szerepe a Mercedes sikereiben. Michael Schumacher volt híres arról, hogy nyilvánosan sosem kritizálta aktuális csapatát, zárt ajtók mögött azonban az asztalra csapott, ha arra volt szükség. Wolff szavaiból kiderül, hogy Hamilton is hasonló megközelítést alkalmaz. „Kivételes, ahogyan emberként fejlődött. Erős oszlopa lett a csapatnak, aki a csapattal együtt nyer, ami eléggé szokatlan egy versenyzőtől. Általában panaszkodnak a csapatról és nem magasztalják, ő viszont az utóbbit teszi.
Brutálisan őszinték vagyunk egymással a csapatban, ha valami rosszul sikerül, akkor a megbeszélésen azt mondjuk, hogy »ez rossz volt, ez is rossz volt és ez is«.
Ez a hozzáállás lehetővé tette, hogy jobban teljesítsünk, Lewisnak pedig tökéletes a hozzáállása."
Nem a világbajnok istálló lenne az első, amely az utóbbi években különleges festéssel kezdi meg a teszteket, a Red Bull tavaly és 2015-ben is ezt a megoldást alkalmazta, jóllehet legutóbb csak az autó bejáratását ejtették meg a szokottól eltérő fényezéssel. Négy éve viszont az összes előszezoni tesztet az autóiparban bevettnek számító, a részleteket elfedni hivatott festéssel teljesítették. A Mercedes február 13-án járatja be idei, W10-es kódjelű masináját Silverstone-ban, a csapat által közzétett képekből pedig arra lehet következtetni, hogy az idén ők is álcázva tehetik mindezt, egy tervező pedig már meg is álmodta, miként festhet az új konstrukció.
A részletek titkolásának az új szabályok miatt lehet jelentősége, a megváltozott aerodinamikai regulák ugyanis olyan megoldásokat szülhetnek, amelyek a riválisoknak nem jutottak eszébe, az ezzel szerzett előnyt pedig minél tovább szeretnék megtartani a csapatok. A kiadott fotókon látott mintázat egyébként a Mercedes EQC-ről, a gyártó elektromos autójáról lehet ismerős, amelyet ugyanilyen álcázófestéssel láttak el annak tesztjei során.