PORTIMAO, PORTUGAL - OCTOBER 25: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 celebrates taking a record breaking 92nd race win during the F1 Grand Prix of Portugal at Autodromo Internacional do Algarve on October 25, 2020 in Portimao, Portugal. (Photo by Peter Fox/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Senki nem lepődött volna meg azon, ha a rajtnál történtek után Valtteri Bottas simán megnyeri a Portugál Nagydíjat, de nem így történt. A győzelmi rekordot felállító Lewis Hamilton úgy látja, talán kicsit elóvatoskodta a verseny elejét, míg a finn nem érti, hogy miért volt ennyire lassú.
A pole pozícióból induló Lewis Hamilton csupán a harmadik helyen fejezte be az első kört a Portugál Nagydíjon, miután csapattársa és Carlos Sainz is megelőzte a szemerkélő esőben.
A hatszoros világbajnokot váratlanul érte az eső, utólag pedig úgy látja, hogy egy kicsit túl óvatos volt. Végül azonban kifizetődött a hozzáállása.
„A mai nap kemény volt. Minden a hőmérsékletekről szólt. A rajtnál csepergett egy kicsit az eső, de jó rajtot fogtam, a hetes kanyarban azonban nagyon megcsúsztam és nem tudtam, hogy mi jöhet, úgyhogy nagyon visszavettem – értékelt a verseny után. – Talán védekezhettem volna Valtteri ellen, de úgy voltam vele, hogy majd később visszaelőzöm. Szerencsére végül ezt is tudtam tenni."
Galéria: A legjobb fotók a Portugál Nagydíjról
1/67
PORTIMAO, PORTUGAL - OCTOBER 25: Stefano Domenicali (right), set to take over as CEO of the Formula One Group from 2021, replacing Chase Carey, CEO and Executive Chairman of the Formula One Group, and Ross Brawn (left), Managing Director (Sporting) of the Formula One Group, walk in the Paddock before the F1 Grand Prix of Portugal at Autodromo Internacional do Algarve on October 25, 2020 in Portimao, Portugal. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Bottas az első körben még elemében volt és az élre állt, majd később visszavette az ideiglenesen elveszített vezetést Carlos Sainztól, de nem tudta végig maga mögött tartani Hamiltont, aki a 20. körben elment mellette a célegyenesben.
„A nyitókör elég jó volt, a szitáló eső trükkössé tette és néhányan a lágy gumin előnyben voltak, de elégedett voltam, hogy megszereztem a vezetést, utána azonban egyszerűen nem volt meg a tempóm és nem értem, hogy miért” – magyarázta a finn.
Próbáltam védekezni [Hamilton ellen], de nem volt mit tennem. Nem tudom, hogy miért nem volt meg ma a tempóm. Keményen nyomtam, de nem tudtam gyorsabban menni.
Reméltem, hogy a végére feltehetem a lágyakat, de szerintem az sem számított volna."
A több mint félperces hátrányba a harmadik helyen végző Verstappen szintén benne volt a sűrűjében a rajt után, Sergio Pérezzel ütközött és hátraesett, de végül visszaküzdötte magát a harmadik helyre. A Mercedesekkel szemben azonban nem volt ellenszere.
„Nagyon kicsi volt a tapadás a rajt után, csak próbáltam kimaradni a bajból.
Utána összeértem Sergióval, aki nem hagyott elég helyet, úgyhogy tulajdonképpen kiütöttem.
Ezután próbáltam a pályán maradni az esőben, amíg lenyugszanak a dolgok. Megelőztem a McLarent, akinek az első körben nem tudom hogyan volt akkora a tapadása, aztán pedig futottam a saját versenyemet.”
„Amint átváltottunk a közepes gumikra, jó volt a tempóm, de addigra már olyan nagy volt a lemaradásom, hogy nem tehettem semmit. A közepes volt ma a legjobb gumi, de nem számított volna, ha azokon indulok, mert akkor a keményeken veszítettem volna időt. Szerintem ott végeztünk ma, ahol megérdemeltük."
Hamilton görcsölve is szórta a leggyorsabb köröket
A közvetítésben is hallható volt, amikor a futam záró szakaszában Hamilton egyszer csak közölte, hogy begörcsölt valamilye. Utólag megtudhattuk, hogy mi volt az. „Ez egy nagyon fizikális sport. A jobb lábfejem görcsölt be, úgyhogy az egyenesekben többször is el kellett emelnem a gázt. Eléggé fájdalmas volt, de túl kellett jutnom rajta, mivel nem emelhettem el az egész körben."
Más kérdés, hogy Hamilton eközben is egymás után futotta a leggyorsabb köröket, amit az egyenesben elemelt gázzal aligha tudott volna megtenni.
A hatszoros világbajnoknak ez volt a 92. győzelme, amivel csúcstartóvá vált Michael Schumacher előtt. A leintést követően kiemelte, hogy a Mercedes nélkül nem érhetett volna ilyen magasságokba.
„Csak álmaimban gondoltam, hogy eljuthatok idáig. Nem volt kristálygömböm, amikor csatlakoztam ehhez a csapathoz és ezekhez a nagyszerű emberekhez, de itt vagyok, és elmondhatom, hogy minden nap próbálom a lehető legtöbbet kihozni belőle."
Galéria: A legjobb fotók a Portugál Nagydíjról
54/67
PORTIMAO, PORTUGAL - OCTOBER 25: The Mercedes GP team celebrate as Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 crosses the line to take a record breaking 92nd race win during the F1 Grand Prix of Portugal at Autodromo Internacional do Algarve on October 25, 2020 in Portimao, Portugal. (Photo by Bryn Lennon - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
„Ezek a srácok évről évre magasabbra teszik a lécet, kiváltság velük dolgozni. Mindenért nagyon hálás vagyok. A megbízhatóság hihetetlen, köszönet a Mercedesnek, a Petronasnak és minden partnerünknek, hogy nem dőlnek hátra és folyamatosan teljes gőzzel dolgoznak. Ez az együttműködés a leghihetetlenebb dolog, ami inspirál és amihez nincs fogható."
„El fog tartani egy darabig, mire felfogom. Teljes gázzal mentem még akkor is, amikor átszeltem a célvonalat, úgyhogy mentálisan még versenyüzemmódban vagyok, ezért nem találom a megfelelő szavakat."