„Megint nagyon feladja a leckét az aszfalt, borzasztóan csúszik" – mondta Verstappen arra utalva, hogy a tavaly lefektetett új réteg még mindig gyenge tapadást biztosít, hiába melegedett néha közel 40 fokra. Hamilton szerint kicsit javult a helyzet 2020 óta, de pénteken így is „nagy kihívás volt az autót a pályán tartani."
Túl kemények a gumik, szerintem a kínálat középső elemeiből kellett volna hozni, a C2-C3-C4 kombinációt.
Verstappen csapattársa, Sergio Pérez kifejtette, „roppant nehéz működésre bírni a gumikat ilyen körülmények között", és ez eltérő mértékben sújtja a pilótákat, hiszen egyesek könnyebben, mások nehezebben birkóznak meg a kihívással. A kvalifikáció kulcsfontosságúnak ígérkezik, ugyanis több okból problémásnak tűnik a futamon az előrelépés. Leginkább azért, mert a versenyszimulációkon sem jött ki nagy különbség az éllovasok közt.
Szoros időmérő várható
Szombaton sok múlik azon, ki rakja össze nyugodtabban a döntő kísérletét a kvalifikáción. A precizitás különösen fontos, a rövid körön könnyű tizedeket eldobni a dombok cseles, hol emelkedő, hol lejtő kanyarjaiban, főleg a viszonylag erős szélben. Elképzelhető, hogy a Mercedes két gyorskörrel fog próbálkozni, az ő autójukon a jelek szerint talán alkalmas lesz két lövésre a piros színű lágy (C3) keverék:
Hamilton péntek délután a második gyorskörén alig több mint 1 tizeddel maradt el saját legjobbjától,
jóllehet, Valtteri Bottas hátránya már a kör felénél a többszörösére hízott és a finn megszakította az újabb csúcstámadást.