Nyck de Vries a 2022-es szezonban a Spanyol Nagydíj első szabadedzésén vezethette élesben a Williams egyik autóját. Ezt követően Alexander Albont helyettesítette a monzai versenyhétvégén, és mind az időmérőn, mind a versenyen meggyőző teljesítményt nyújtva a kilencedik pontszerző helyen végzett az Olasz Nagydíjon. A holland pilóta ezzel több csapat figyelmét is felkeltette, október elején pedig az AlphaTauri bejelentette, hogy ő lesz a japán Cunoda Júki csapattársa az idei szezonban.
A hollandra nagy nyomás nehezedett, mivel az idei szezonban a legjobb helyezése egy Monacóban megszerzett 12. helyezés volt. Ráadásul múlt hétvégén a Brit Nagydíjon az utolsó helyen végzett a még versenyben lévők pilóták között, így az AlphaTauri tíz futamot követően leváltotta a 28 éves pilótát.
Ezzel véget ért egy olyan versenyző Forma-1-es pályafutása, aki az F2-ben és a Formula E-ben is világbajnoki címet tudott nyerni, valamint a megbízhatósági világbajnokságban nyújtott remek teljesítményei során már korábban is komolyan számolni kellett vele.
„Azért szerződtettük le Nycket, mert tavaly Monzában nagyszerű teljesítményt nyújtott" – mondta a holland de Telegraafnak Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója. Arra számítottunk, hogy idén legalább egyenrangú lesz csapattársával, de nem így történt.
Valójában mindig három tizeddel lassabb volt. Nem láttunk semmilyen javulást. Ő már 28 éves, sok tapasztalattal rendelkezik, és tesztpilótaként is rengeteg rutint szerzett különböző F1-es autókban. Nem hiszem, hogy egy fiatal újonchoz lehet őt hasonlítani"
– folytatta az egykori osztrák versenyző, aki 1971-ben megnyerte a 24 órás Le Mans-i versenyt.
„Április végén Bakuban jól kezdte a hétvégét, akkor azt hittem, hogy jobban fog teljesíteni, de aztán megint balesetet szenvedett.
Sajnos egyszer sem ment olyan szuper kört, amivel lenyűgözött volna minket"
– folytatta a 80 éves tanácsadó, aki a váltással kapcsolatban azt mondta, hogy valamit muszáj volt változtatni a gyenge eredmények miatt.
„Miért kellett volna várnunk, és mit számít még két futam, ha nem látunk javulást? Nyck egy nagyon kedves srác, de a sebessége egyszerűen nem volt meg"
– mondta Helmut Marko, aki nem jósol nagy jövőt De Vriesnek a Forma-1-ben. „Ez nehéz ügy, azt hiszem. De ugyanakkor szerintem ő is látta, hogy ez lesz. Nagyszerű karriert építhet a megbízhatósági versenyzésben."
Daniel Ricciardo előléptetése azon a napon történt, amikor az ausztrál pilóta a Red Bull tartalékversenyzőjeként a Pirelli gumitesztjén először ült újra F1-es autóba.
„A körideje versenyképes volt három különböző gumikészleten.
Ha Ricciardo nem lett volna elég gyors, akkor valami másban gondolkodtunk volna. De az AlphaTauri nincs jó helyzetben, utolsó a konstruktőri tabellán, szóval tennünk kell. Ricciardo új energiát hozhat a csapatba.
Ez gyakran megtörténik egy versenyzőváltás után" – folytatta a Red Bull tanácsadója, aki végezetül cáfolta azokat a pletykákat, miszerint Ricciardóval akarnak nyomást gyakorolni a Red Bullnál hullámvölgybe került Sergio Pérezre.
„Sergio második helyen áll a tabellán. Semmi értelme nem lenne, ha meg akarnánk szabadulni tőle.
Silverstone-ban is jó futama volt, az időmérőkön viszont javítania kell. Ricciardo esetében is először azt kell megfigyelnünk, hogyan teljesít Cunoda mellett. Jukit sokan alábecsülik. Az Alpha Tauri nehezen vezethető, de Juki bebizonyította, hogy lehet vele jó eredményeket elérni" – tette hozzá Helmut Marko.