Ennél pechesebben nem indulhatott volna Michelisz szezonja

wtcr michelisz kerék
Vágólapra másolva!
Pechsorozattal kezdte a túraautó-világkupát Michelisz Norbert. Annyi szerencsétlenség történt a magyarral egyetlen nap alatt, amennyi mással talán egy egész szezonban sem. A WTCR első szabadedzésén még hiba nélkül ment, a hatodik helyen végzett, majd a második szabadedzésen műszaki hiba miatt megállt alatta a Hyundai i30 N TCR, és nem is tudta újraindítani. Az időmérőn pedig hiába volt a leggyorsabb, autója nem bírta a terhelést, és kigyulladt. Lángoló kocsival is második lett az időmérőn, de motort kellett cserélni a Hyundaiban, emiatt a rajtrács legvégéről, a 25. helyről indulhatott csak. És ekkor még mindig nem volt vége a balszerencséjének. 

A rajtnál szépen jött el a mezőny eleje a marrakesi pályán, Tarquini azonnal megelőzte Björköt, de a hátsó részben több ütközés is volt, ezért már a második körben beküldték a biztonsági autót.

Fél körrel később le is intették a futamot, mert olyan helyen álltak a sérült autók, hogy nem mehetett mellettük biztonságban a verseny.

Michelisz ekkor még a biztató 18. helyen állt.

Az újraindítás után nem sokkal azonban ismét állt a Hyundai, ezúttal nem lángcsóva vagy elektronikai gond, hanem kitörött bal első kerék miatt. Esély sem volt rá, hogy folytassa a versenyt, melyet végül csapattársa, az olasz Gabriele Tarquini nyert meg.

Sosem jelent jót, ha a kerék az autó után gurul Forrás: Origo

A BRC Racing versenyzője azt mondta, amint megszerezte az első helyet a rajt után, megnyugodott.

- zárta mondandóját az 56 éves Gabriele Tarquini.

Michelisz és a Hyundai bal első kerék nélkül Forrás: Origo

Gabriele Tarquini mögött a svéd Thed Björk lett a második az Yvan Muller Racinges Hyundai-jal, Rob Huff pedig a harmadik a Sébastien Loeb Racing Volkswagen Golf GTI TCR-ével.

A mezőny másik két magyarja, a zengős Nagy Norbert a 16., csapattársa, Szabó Zsolt a 17. lett.

A WTCR első marokkói versenyének végeredménye Forrás: FIA WTCR/Oscaro

A vasárnapi versenyekről is folyamatosan beszámolunk majd. Magyar idő szerint délelőtt fél 12-kor kezdődik az időmérő, annak sorrendje alapján indul majd a főfutam, de előtte fordított rajtrács szerint lesz a második verseny.

Tehát:

11.30 - időmérő (Q1, Q2, Q3)

17.45 - második futam (fordított rajtrács)

19.10 - harmadik futam (rendes rajtrács)