Ez a 6 étel újratölti energiaszintünket

diéta egészséges étkezés táplálkozás főzés zöldségek
Vágólapra másolva!
Ha ősztől–tavaszig úgy érezzük, kevesebb az energiánk, miközben egyre többet szeretnénk enni, jó, ha tudjuk: nem vagyunk ezzel egyedül – hívja fel a figyelmet a Mindmegette. Télen jelentős változások mennek végbe a szervezetünkben, ami kihat az anyagcserénkre, ezáltal a közérzetükre is.
Vágólapra másolva!

Szerencsére a nehezén már túl vagyunk, nem sokat kell várnunk a jó időre. De hogy addig is megőrizzük egészségünket és vitalitásunkat, az alábbi ételeket érdemes fogyasztanunk:

  1. Tartalmas levesek
    Az egyik legjobb választás, hogy feltöltsük vitaminraktárainkat. Készítsünk valamilyen sovány húst és minél többféle zöldséget tartalmazó változatot. Mivel télen hajlamosak vagyunk kevesebbet mozogni, próbáljuk kerülni a magas zsírtartalmú tejszínnel dúsított krémleveseket.
    Egy tartalmas húsleves segíthet feltölteni vitaminraktárainkat. Forrás: Thinkstock
  2. Fogyasszunk minél több tejterméket
    A tej vagy a natúr joghurt gazdag forrásai az A- és B12-vitaminnak és a kalciumnak, ráadásul fehérjében is bővelkednek. Mindezek elengedhetetlenek a szervezetünk kiegyensúlyozott működéséhez, és télen különösképpen szükségünk van rájuk. Ráadásul egy pohár meleg tej nemcsak nyugtatja az idegrendszert és oldja a stresszt, de még torokfájásra is természetes gyógyír lehet.
  3. Sajts, tojás, hal
    Nem véletlen, hogy a mediterrán területeken élők olyan jó egészségnek örvendenek, hiszen ezekhez a fontos alapanyagokhoz bőségesen hozzájutnak. Törekedjünk mi is arra, hogy rendszeresen juttassuk a szervezetünkbe őket, mivel az immunrendszerünk erősítésében fontos szerepe van a bennük található B- és D-vitaminoknak. További előnyük, hogy a fáradtságérzetet is csökkenthetjük velük, azonkívül bármely napszakban fogyaszthatjuk őket.
  4. Karfiol és brokkoli
    Mindkét zöldségről ódákat lehet zengeni, télen a magas C-vitamin-tartalmuk okán mindenképpen illesszük be őket az étrendünkbe. Külön és együtt is ízletes, változatos fogásokat készíthetünk belőlük, és bár ilyenkor nem a legegyszerűbb friss zöldséget beszerezni, jó hír, hogy ezek fagyasztott változatának tápanyagtartalma is teljes értékű.
    A brokkoli egyfajta szuperélelmiszer. Forrás: Eyewave
  5. Gyökérzöldségek
    A hideg időben sem kell lemondanunk a zsenge zöldségekről, ugyanis van néhány, amit egész évben, így most is könnyűszerrel beszerezhetünk. Ilyen például a répa, a zeller vagy a cékla. Nyersen, párolva, sütve – gyakorlatilag bárhogyan fogyasztva élvezhetjük a bennük található A- és C-vitamin, valamint a béta-karotin számos előnyét.
  6. Indítsuk jól a napunkat!
    Ismert tény, hogy egy tápláló reggeli az energiával teli szervezet alapja. Erre télen különösen érdemes nagy figyelmet fordítanunk, és jól megválasztani az első fogást. A zabkása minden szempontból remek napindító.

    A lassú felszívódású szénhidrátok ebédig garantáltan ellátnak erővel, a fehérje és a vitaminok pedig a szervezet normál működéséért tesznek.

    Gyümölcsökkel vagy magvakkal felturbózva a kását tényleg úgy reggelizhetünk, mint a királyok.